на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

Filterable HTML tables

   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мар 19, 2015 2:14     Заголовок сообщения: Filterable HTML tables

Hello everyone,

Original message:
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=236964#236964

I have improved the HTML tables to provide text descriptions for abilities, and for unit upgrades (mouse over gold background).

Here are the tables in Russian:
http://eador.online.fr/ru/

Here is the Windows binary that can generate the tables:
http://eador.online.fr/to_html.zip

Here is the source code for the program:
https://github.com/Boon947/eador/blob/master/tools/to_html.c

What do you think? Is this useful?
Are there other tables you would like to see?
Are there other features you would like to have?

Regards.


Всем привет,

Первоначальное сообщение:
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=236964#236964

Я улучшил HTML таблицы, чтобы обеспечить текстовые описания для способностей, так и для единичных обновления (наведите курсор золотом фоне).

Вот таблицы в России:
http://eador.online.fr/ru/

Вот бинарные файлы, которые могут генерировать таблицы:
http://eador.online.fr/to_html.zip

Вот исходный код для программы:
https://github.com/Boon947/eador/blob/master/tools/to_html.c

Что вы думаете? Полезно ли это?
Существуют ли другие столы, которые вы хотели бы увидеть?
Существуют ли другие возможности, которые вы хотели бы иметь?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мар 19, 2015 5:39     Заголовок сообщения: Re: Filterable HTML tables

Boon947 писал(а):
Are there other features you would like to have?
Ok, it would be good to provide text descriptions for all other attributes, for example in item.var: what is "Slot=2", "Building=37", "Resourse=1"? More user-friendly, not for mod-makers only!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мар 20, 2015 16:32     Заголовок сообщения:

You can call me retarded but for the love of God I can't generate anything. I put var into the same folder and run "D:\Games\Eador\Boon\to_html\to_html.exe item.var" for nothing to happen. I tried then everything else I could come up with, to no avail watsoever.
Explain like I'm five, please.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мар 20, 2015 22:32     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
You can call me retarded but for the love of God I can't generate anything. I put var into the same folder and run "D:\Games\Eador\Boon\to_html\to_html.exe item.var" for nothing to happen. I tried then everything else I could come up with, to no avail whatsoever.

It's not you, it's my documentation and error-reporting that suck Smile
The code expects the var files to be in the same folder as the binary.
(I feared that Windows and Linux did not handle directory traversal uniformly. I will test ASAP!)
Does that fix the problem for you?
Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мар 21, 2015 3:06     Заголовок сообщения: Re: Filterable HTML tables

Koba писал(а):
it would be good to provide text descriptions for all other attributes, for example in item.var: what is "Slot=2", "Building=37", "Resourse=1"? More user-friendly, not for mod-makers only!

Let's see if I have everything I need for this.

item.var: Slot = item_slot.var(*), Class = hero_class.var, Building = inner_build.var, Resource = resource.var, Abilities = ability_num.var
(*) with the index=100 "problem" I raised in another topic.
What about ShopLevel? Rarity? (I see Rare, Very Rare, Legendary in phrases.var)

unit.var: Race = race.var, UnitKind = unit_type.var, UnitClass = unit_class.var, Resource = resource.var, Abilities = unit_upg.var

inner_build.var: What does Slot point to? What does Level mean?

What are other interesting var files to make a table for?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мар 21, 2015 6:10     Заголовок сообщения: Re: Filterable HTML tables

Boon947 писал(а):
What about ShopLevel? Rarity? (I see Rare, Very Rare, Legendary in phrases.var)
Never seen ingame IIRC. Those phrases are for statistics screen, where the number of powerful artifacts and sets found is shown. Those correspond to rarity, but there is no names for lower ones.
Boon947 писал(а):
inner_build.var: What does Slot point to? What does Level mean?
Builbing screen slot.
As for the generator, the thing was they were in the same folder. Anyway, the thing "was". I found my mistake now. I was simply launching the exe with everything else as launch keys (don't know if it is the right term) from wherever, wherever being standart C:\Users\Kettarienne. Of course it put the html there.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мар 22, 2015 2:49     Заголовок сообщения: Re: Filterable HTML tables

Kettarienne писал(а):
As for the generator, [...] I was simply launching the exe with everything else as launch keys (don't know if it is the right term) from wherever, wherever being standard C:\Users\Kettarienne. Of course it put the html there.

Can you describe more precisely what you call "launch keys"?
Did you manage to generate all the tables you wanted?
Do they look correct in Russian?
And does the filtering work for you?
Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мар 22, 2015 6:35     Заголовок сообщения:

Everything works as for now.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мар 30, 2015 20:23     Заголовок сообщения:

I have now included descriptions from item_slot.var, item_type.var, inner_build.var, ability_num.var, unit_upg.var
Next, I will include the descriptions for the hard-coded building abilities.
(I have asked Sat to help me with translation, but I can do it alone, and ask someone to proof-read afterward.)
Next I'll take a look at handling lists between parenthesis (Resources, etc)

Ket, Koba: do you have something else on your wish list?

I asked Jazz if he needed help debugging the game, but he ignored me once again.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Мар 31, 2015 5:31     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I have now included descriptions from item_slot.var, item_type.var, inner_build.var, ability_num.var, unit_upg.var
Where we can see that?
Boon947 писал(а):
I asked Jazz if he needed help debugging the game, but he ignored me once again.
Wink Oh, I understand you...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Апр 01, 2015 2:22     Заголовок сообщения:

Koba писал(а):
Boon947 писал(а):
I have now included descriptions from item_slot.var, item_type.var, inner_build.var, ability_num.var, unit_upg.var
Where we can see that?

Hello Koba,

I have now upgraded the tables at http://eador.online.fr/ru/
(but not the English versions yet)
Please tell me if you see anything weird or unusual.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Апр 01, 2015 6:03     Заголовок сообщения:

unit.var: "Lvl 01-20 upgrades" abil-hints, "UnitKind & UnitClass & Loot" hints.
item.var: Class=0 hint="Обычный", add item_set.
spell.var: "UnitKind & AntiEffect" hints.
inner_build.var: "Group & xSlot & Upgrade & Buildings" hints, "List" - hints for complex abils: i.e. "8,2,0" hint for "2" (пращник).
outer_build.var: "Upgrade & Terrain & Ability" hints.

and "Resource" of course
and other *.var too Wink
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Апр 01, 2015 23:41     Заголовок сообщения:

Koba писал(а):
unit.var: "Lvl 01-20 upgrades" abil-hints, "UnitKind & UnitClass & Loot" hints.
item.var: Class=0 hint="Обычный", add item_set.
spell.var: "UnitKind & AntiEffect" hints.
inner_build.var: "Group & xSlot & Upgrade & Buildings" hints, "List" - hints for complex abils: i.e. "8,2,0" hint for "2" (пращник).
outer_build.var: "Upgrade & Terrain & Ability" hints.

and "Resource" of course
and other *.var too Wink

I'll try and see what I can do about adding more descriptions, but some need special handling. For example, the Class=0 description is significant, while most other Index-0 are just "Empty", so I would need to special case the item_type.var file. The Slot=100 is also a pain in the ass Sad

I wanted to add guard.var but it uses a different syntax for lists than the other files Sad

What do Loot entries point to? Is it a weight system, like for upgrades?

I will add the table for item_set.var

inner_build: what does xSlot point to? (Ket said it's building screen slot, is there a var for that?)
For the 8,2,0 I think it would really be too complex to program that 8 means "Access to unit Param1"
so look up unit.var for Param1...

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Апр 03, 2015 5:37     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
What do Loot entries point to? Is it a weight system, like for upgrades?
(1, 4) - item /1 (Нож), weight 4
Boon947 писал(а):
inner_build: what does xSlot point to? (Ket said it's building screen slot, is there a var for that?)
No var, hardcoded.
Boon947 писал(а):
For the 8,2,0 I think it would really be too complex to program that 8 means "Access to unit Param1"
so look up unit.var for Param1...
You're a programmer! Wink
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Апр 13, 2015 13:32     Заголовок сообщения:

I'm working on the code to parse the two types of "horizontal" lists:

Type1: e.g. Resource: (1, 2)
Type2: e.g. Lvl 01 upgrades: (1, 4; 20, 1; 30, 1; 16, 1; 27, 2)

I don't like the syntax Adrageron chose because it is ambiguous when there is only one pair:
Lvl 01 loot: (1, 5)

(1, 5) could be Type1 or Type2, so one must check the header.

I should have something ready tonight.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Апр 14, 2015 1:32     Заголовок сообщения:

Hello Koba and Kettarienne, my dear users Smile

I have updated the HTML tables with many more popups. Koba, I hope you enjoy this release Wink
I will look at converting other var files into tables, but the syntax sometimes vary between files.
(I haven't updated the binary, tell me if you need it, Ket.)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Апр 14, 2015 6:12     Заголовок сообщения:

Ok, Ok, good work Smile . Don't forget for inner_build.var: "List" - hints for complex abils. I don't see any hint in this field at all! And many hints for outer_build.var too. We are waiting for other var files!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Апр 14, 2015 9:35     Заголовок сообщения:

Koba писал(а):
Don't forget for inner_build.var: "List" - hints for complex abils. I don't see any hint in this field at all! And many hints for outer_build.var too. We are waiting for other var files!

Are these descriptions by Jazz for inner_build.var accurate for 14.1228?
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=237773#237773

For outer_build.var, I have to take the descriptions by Adrageron?
Are they still accurate?

(The descriptions for ability_num.var are not correct for 14.1228)

Can you name 3 var files you'd like to see as tables?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Апр 14, 2015 11:28     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Are these descriptions by Jazz for inner_build.var accurate for 14.1228?
http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=237773#237773

Then change the executable file corresponding to the patch, soon to be released.
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Апр 14, 2015 15:34     Заголовок сообщения:

Soon™
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу 1, 2  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index