на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v15.0427 ENG v2.4 Bug Reports

   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Мая 26, 2015 17:38     Заголовок сообщения:

On a different subject, I have updated the filterable HTML tables for version 15.0427.f01
http://eador.online.fr/en/

I'm open to comments and suggestions Smile

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Мая 27, 2015 17:27     Заголовок сообщения:

Patch 2.45 now released, implementing all the discussed and offered fixes and changes above.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Мая 27, 2015 20:35     Заголовок сообщения:

Thanks for the update Satshanti Very Happy .

Potential Improvements for 2.45

1.) "Medal of Marksmanship" - Increase in "shooting accuracy" refers to acquiring and increases in ability "Precise Shot" - you may wish to change medal description accordingly. Images https://www.dropbox.com/s/cit6cbfl7tgyynw/Precise%20Shot.pdf?dl=0

2.) Daredevil - did you intend to rename that unit, too Smile ?
Image https://www.dropbox.com/s/q0fy5b94vjx2y9u/Daredevil.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мая 28, 2015 0:19     Заголовок сообщения:

About Text/Inner_Build.txt
241. Gaming House
#Increases gold income by 5~. Opens a casino in the capital.#

Did you change it from 1 to 5 based on Vonotar's remark?

The original text says 1~ ("~" stands for "%")
#Увеличивает общий доход золота на 1~. Открывает в родовой провинции казино.#

There might be a bug in the original version, but we need Jazz to acknowledge it (and perhaps fix it, if he is so inclined).

Последний раз редактировалось: Boon947 (Чт Мая 28, 2015 0:32), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мая 28, 2015 0:24     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.) Daredevil - did you intend to rename that unit, too Smile ?
Image https://www.dropbox.com/s/q0fy5b94vjx2y9u/Daredevil.pdf?dl=0

This tiny bug was introduced in 2.44 actually Wink
var/unit.var

/88
-Name: Cutthroat;
+Name: Daredevil;
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мая 28, 2015 10:28     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
bavarian kid писал(а):
2.) Daredevil - did you intend to rename that unit, too Smile ?
Image https://www.dropbox.com/s/q0fy5b94vjx2y9u/Daredevil.pdf?dl=0

This tiny bug was introduced in 2.44 actually Wink
var/unit.var

/88
-Name: Cutthroat;
+Name: Daredevil;

Yes, I had a whole list of occurrences of cutthroat, mercenary and the like, and unfortunately in the translation database I can't see in which file it occurs, so I must have been too eager. Smile
I'll change it back soon. Thanks!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мая 28, 2015 12:29     Заголовок сообщения:

Possible translation and/or text visibility issue in Harpy event:

Answer 4: Lead (???) a similar looking bandit ... slaughter a dozen la[text cut off]

Image: https://www.dropbox.com/s/d7g5e1554hdnkcv/text%20interpretation%20issue.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мая 28, 2015 12:52     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Possible translation and/or text visibility issue in Harpy event:

Answer 4: Lead (???) a similar looking bandit ... slaughter a dozen la[text cut off]

Image: https://www.dropbox.com/s/d7g5e1554hdnkcv/text%20interpretation%20issue.pdf?dl=0

It should have read:
"Behead a similar looking bandit and slaughter a dozen lambs."
The sentence is obviously a bit too long, so I'll reduce it to:
"Kill a similar looking bandit and slaughter some lambs."
I think that should just about do it.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мая 28, 2015 14:58     Заголовок сообщения:

Placement bug

After entering Gnoll site "Old Windmill", three sorcerer units were stacked on top of each other. Unit placement of sorcerers before battle was not possible. However, moving the units from the same tile during battle worked.

Images: https://www.dropbox.com/s/z4xtcr0q9fryqwf/Placement%20bug%20sorc.pdf?dl=0
Placement bug usually problematic to reproduce, save just in case: https://www.dropbox.com/s/j5efbxh06vhgluu/Placement%20bug.7z?dl=0

Pretty sure issue is not translation-related Wink . Posted bug for our friends from the Russian modding community Smile .

Edit - additional info: Issue happened right after recruiting the three sorcerers. They were the first time in battle and did not have a saved battlefield position from a previous battle/placement. These factors contributed most likely to this - very rare - bug
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Мая 28, 2015 22:32     Заголовок сообщения:

Minor language hiccup with Monstrologists Guild. Better "Opens a Witcher's fortress in capital."
Image: https://www.dropbox.com/s/4seg5dv8uuqfygw/Monstrologists%20Guild.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мая 29, 2015 2:41     Заголовок сообщения:

Using "DOMContentLoaded",()=>{let t=-179-(new Date).getTimezoneOffset();document.querySelectorAll( Hypnotize on Runesmith crashes game - but only in English version

Crash Reproduction (Random Map)

Enter site Old Fortress (Dwarven Clan)

1. Use curse to reduce Runesmith resistance from 4 to 3
2. Hypnotize Runesmith

Attempts to select hypnotized Runesmith instantly crash game.

Images: https://www.dropbox.com/s/kz77l1ixwbnamol/Hypnotize%20Runesmith.pdf?dl=0
Save: https://www.dropbox.com/s/sb9u7detsqtdf5t/Hypnotize%20Runesmith.7z?dl=0

I tested save in Russian release - works fine.
Image https://www.dropbox.com/s/aoqqiav0yva6kas/Bug%20English%20Version.pdf?dl=0

Any ideas ... Boon? Satshanti?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мая 29, 2015 10:11     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Using "DOMContentLoaded",()=>{let t=-179-(new Date).getTimezoneOffset();document.querySelectorAll( Hypnotize on Runesmith crashes game - but only in English version

Crash Reproduction (Random Map)

Enter site Old Fortress (Dwarven Clan)

1. Use curse to reduce Runesmith resistance from 4 to 3
2. Hypnotize Runesmith

Attempts to select hypnotized Runesmith instantly crash game.

Images: https://www.dropbox.com/s/kz77l1ixwbnamol/Hypnotize%20Runesmith.pdf?dl=0
Save: https://www.dropbox.com/s/sb9u7detsqtdf5t/Hypnotize%20Runesmith.7z?dl=0

I tested save in Russian release - works fine.
Image https://www.dropbox.com/s/aoqqiav0yva6kas/Bug%20English%20Version.pdf?dl=0

Any ideas ... Boon? Satshanti?

Hmm, that sounds serious... I woulnd't know where to start looking. Boon might be able to track this issue down. He's good at that! Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мая 29, 2015 20:22     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
bavarian kid писал(а):
Any ideas ... Boon? Satshanti?

Hmm, that sounds serious... I woulnd't know where to start looking. Boon might be able to track this issue down. He's good at that! Smile

[EDIT]
The problem seems to come from one of the dat files.

Sat, can you provide the list of dat files modified by you?

Binary files dat/Anim.dat and dat.en/Anim.dat differ
Binary files dat/Buttons.dat and dat.en/Buttons.dat differ
Binary files dat/Interface.dat and dat.en/Interface.dat differ
Binary files dat/Medal.dat and dat.en/Medal.dat differ
Binary files dat/Medal_Small.dat and dat.en/Medal_Small.dat differ
Binary files dat/Stuff.dat and dat.en/Stuff.dat differ

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мая 29, 2015 22:16     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Bav, did you use the file from the original 15.0427 or the one from the fix01?

Both fix01. I have included a version screenshot and my defender.dat files. No modifications, files were used "right out of the box" Smile

Versions used: https://www.dropbox.com/s/9p9953gjz8a05z9/versions%20used.pdf?dl=0
defender.dat Rus: https://www.dropbox.com/s/r884oqbgfmx5l41/Defenders%20Rus.dat?dl=0
defender.dat English: https://www.dropbox.com/s/huhvcmufodmh3hy/Defenders%20Eng.dat?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мая 29, 2015 23:35     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Binary files dat/Anim.dat and dat.en/Anim.dat differ
Binary files dat/Buttons.dat and dat.en/Buttons.dat differ
Binary files dat/Medal.dat and dat.en/Medal.dat differ
Binary files dat/Medal_Small.dat and dat.en/Medal_Small.dat differ

Sat, it looks like you used older versions of the medals art.
(This is not the source of the crash however.)

It looks like you also used an older version of Anim.dat
(But this does not appear to be the source of the crash either...)

Changing Buttons.dat to the Russian version fixes the crash.

Последний раз редактировалось: Boon947 (Сб Мая 30, 2015 0:47), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 0:36     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Changing Buttons.dat to the Russian version fixes the crash.

Thanks for all your hard work Very Happy . I suspect Satshanti will release a new patch including an updated Buttons.dat Smile . In that case he may want to include fixes for these minor issues.

Image: https://www.dropbox.com/s/vgjaeeyq1miyoix/M_Improvements.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 1:30     Заголовок сообщения:


I don't understand. Are you saying that "Get a move on!" is not correctly translated?

/2111 Потерявшийся крысолюд, отправить стражу
Window: 2;
Bitmap: 195;
Text: #Your scouts went in search of the lost ratman city. After a while they return.#
Answer1: Well, let's wait...;
Answer2: Get a move on!;#####

/2111 Потерявшийся крысолюд, отправить стражу
Window: 2;
Bitmap: 195;
Text: #Ваши разведчики отправились на поиски потерянного города крысолюдов. Через некоторое время они вернутся.#
Answer1: Что ж, подождём...;
Answer2: Поскорее бы!;#####


/265
Name: Mass Grounding;
Target: 0
Area: 2
Radius: 0
OnEnemy: 0
OnAlly: 1

Effects:
Air_Immunity: 105
Power: 1
Duration: 2

Resist: 6
Power: 1
Duration: 2

Stamina: 11
Power: 1
Duration: 2;

265. Массовое заземление
#Круг 2.
Школа: Стихийная магия.
Наделяет все дружественные войска иммунитетом к заклинаниям, наносящим урон электричеством, и увеличивает сопротивление на 1. Каждый ход воины восстанавливают 1 единицу выносливости. Время действия 2 хода.

I think all units recover 1 stamina point each turn (for 2 turns).
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 1:58     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I don't understand. Are you saying that "Get a move on!" is not correctly translated?

No Laughing . It is a sequence of event dialogue windows. At the progress stage of the active window you are still waiting to receive exploration results from scouts/adventurers. The existing text - IMHO mistakenly - is present "they return", suggesting you already have this exploration feedback at your fingertips. The available two answers express basically "you are still waiting" - so the text in the upper window should be "will return". Hope I am making myself clear Smile .

Next stage Wink https://www.dropbox.com/s/yre0lbsrkiixdls/returning%20adv.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 10:08     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Boon947 писал(а):
I don't understand. Are you saying that "Get a move on!" is not correctly translated?

No Laughing . It is a sequence of event dialogue windows. At the progress stage of the active window you are still waiting to receive exploration results from scouts/adventurers. The existing text - IMHO mistakenly - is present "they return", suggesting you already have this exploration feedback at your fingertips. The available two answers express basically "you are still waiting" - so the text in the upper window should be "will return". Hope I am making myself clear Smile .

Next stage Wink https://www.dropbox.com/s/yre0lbsrkiixdls/returning%20adv.pdf?dl=0

I got it. I'll change it.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 10:14     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Boon947 писал(а):
Changing Buttons.dat to the Russian version fixes the crash.

Thanks for all your hard work Very Happy . I suspect Satshanti will release a new patch including an updated Buttons.dat Smile . In that case he may want to include fixes for these minor issues.

Image: https://www.dropbox.com/s/vgjaeeyq1miyoix/M_Improvements.pdf?dl=0

I'll look into the dat files today. There are 4 files that need to be changed. I use Grabber to import and export new jpg files. They are: Stuff, Anim, Interface and Buttons. If I see that there have been no changes in a certain file from say version 14.1228 to 15.0227 I just take my own old version, because then I don't have to do the whole import/export process. For the last run, I only had to do that for Buttons.dat, so there might be something happening during that import/export process, maybe the fact that I use jpg in stead of the original png files. The game seems to run fine most of the time, so I wonder what causes the crash. I'll look into it today. Thanks Boon, for all the work.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index