на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v15.0427 ENG v2.4 Bug Reports

   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 13:31     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
... maybe the fact that I use jpg in stead of the original png files. The game seems to run fine most of the time, so I wonder what causes the crash. I'll look into it today.

You may wish to do a quick test if the updated .dat files also take care of the "Halfling Rogue" crash - or if Boon needs to take another look:

Random Map, Attack Halfling Province Bourusland.

1. Summon Demon
2. Attack Halfling Rogue with Demon

English release crashes
Image https://www.dropbox.com/s/4fjowsh2wo2zzq9/Halfling%20Rogue%20Crash.pdf?dl=0
Save https://www.dropbox.com/s/kzeiospolq9d596/Att%20Rogue%20Crash.7z?dl=0

Russian release works fine: https://www.dropbox.com/s/hbw5els8r0v2lws/Halfling%20Rogue%20Rus.pdf?dl=0

Additional minor fixes:

1.) "Full Undead Rest" - I suggest "Cloud of Restoration" to better express the cloud-like, circular effect

2.) Potential issue with Ratman ability on upgrade
Images: https://www.dropbox.com/s/nrkf1d3ka0hfuw8/Improvements2.pdf?dl=0

3.) Misnamed Unit ,n.innerHTML=`Дедлайн через ${d} ${1==d?"день":d>1&&d<5?"дня":"дней"} ${t(~~(s%864e5/36e5))}:${t(~~(.5 Shaman = Sorcerer
Image https://www.dropbox.com/s/fplz90q39e6h9wd/Misnamed2.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 14:56     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Satshanti писал(а):
... maybe the fact that I use jpg in stead of the original png files. The game seems to run fine most of the time, so I wonder what causes the crash. I'll look into it today.

You may wish to do a quick test if the updated .dat files also take care of the "Halfling Rogue" crash - or if Boon needs to take another look:

Random Map, Attack Halfling Province Bourusland.

1. Summon Demon
2. Attack Halfling Rogue with Demon

English release crashes
Image https://www.dropbox.com/s/4fjowsh2wo2zzq9/Halfling%20Rogue%20Crash.pdf?dl=0
Save https://www.dropbox.com/s/kzeiospolq9d596/Att%20Rogue%20Crash.7z?dl=0

Russian release works fine: https://www.dropbox.com/s/hbw5els8r0v2lws/Halfling%20Rogue%20Rus.pdf?dl=0

I've re-compiled Buttons.dat and done exactly as you describe above and my game doesn't crash so I'll implement it in a new patch, together with the other recent suggestions.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 15:13     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
I've re-compiled Buttons.dat.

Fantastic to hear Very Happy . Recompiling is well worth the effort - seems to solve a whole range of serious crash issues, e.g. simply clicking on the workman also crashed game with old buttons.dat https://www.dropbox.com/s/kk2of2sdw7v52t2/Workman.pdf?dl=0 .
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 15:23     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):

1.) "Full Undead Rest" - I suggest "Cloud of Restoration" to better express the cloud-like, circular effect

I like it, but it occurs in various different files and I can't be bothered to change it now. It's quite a job and not really essential. I have changed it throughout the database however, so next time all occurences of it should be renamed to "Cloud of Restoration".
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 15:28     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):

2.) Potential issue with Ratman ability on upgrade
Images: https://www.dropbox.com/s/nrkf1d3ka0hfuw8/Improvements2.pdf?dl=0

Hmm, could be a dat file again. Boon? Please? Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 15:47     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):

3.) Misnamed Unit ,n.innerHTML=`Дедлайн через ${d} ${1==d?"день":d>1&&d<5?"дня":"дней"} ${t(~~(s%864e5/36e5))}:${t(~~(.5 Shaman = Sorcerer

Serious issue. That's a new unit. I had forgotten that a Sorcerer (Колдун) already exists. I'll have to think of a new name for Кудесник, the upgrade for the shaman. Magician (Маг) is already taken as a unit. Wizard is already used as a hero class. I'm running out of options. I guess magician would have fitted the best for a shaman. Thaumaturgist or Thaumaturge has no shamanic roots, but traditinal religious roots, so that one's out. I could use medicine man, but that's usually a peaceful role, and native American, rather than shamanic (image looks definitely Mongolian style). I'm a bit lost here. We could go for Shaman-Magician, but that seems a bit long and confusing.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 15:56     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
bavarian kid писал(а):

3.) Misnamed Unit ,n.innerHTML=`Дедлайн через ${d} ${1==d?"день":d>1&&d<5?"дня":"дней"} ${t(~~(s%864e5/36e5))}:${t(~~(.5 Shaman = Sorcerer

I had forgotten that a Sorcerer (Колдун) already exists.

Master of Curses ? Witch ? or simply ... Master Shaman? Battle Shaman ?
You could try to express the combination of both assault magic and healing with attributes "of Darkness and Light" or " Dusk" - Result would be Shaman of Darkness and Light or Dusk Shaman Smile .

I would recommend to use Battle Shaman for now Very Happy ...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 16:39     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Satshanti писал(а):
bavarian kid писал(а):

3.) Misnamed Unit ,n.innerHTML=`Дедлайн через ${d} ${1==d?"день":d>1&&d<5?"дня":"дней"} ${t(~~(s%864e5/36e5))}:${t(~~(.5 Shaman = Sorcerer

I had forgotten that a Sorcerer (Колдун) already exists.

Master of Curses ? Witch ? or simply ... Master Shaman? Battle Shaman ?
You could try to express the combination of both assault magic and healing with attributes "of Darkness and Light" or " Dusk" - Result would be Shaman of Darkness and Light or Dusk Shaman Smile .
I would recommend to use Battle Shaman for now Very Happy ...

Yes, I'll use that for now. It will do. I've been thinking of changing magician to warlock and call the upgraded shaman a magician, but I'll leave that for now. It's even more work.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 16:44     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
I've re-compiled Buttons.dat and done exactly as you describe above and my game doesn't crash so I'll implement it in a new patch, together with the other recent suggestions.

Don't forget to update Medal.dat and Medal_Small.dat Wink
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 16:56     Заголовок сообщения:

Patch 2.46 now released, implementing all fixes reported since 2.45 with the exception of some issues that also exist in the Russian version.
The issue with the identical icons for the Ratman upgrade is also still outstanding.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 18:23     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
Patch 2.46 now released

Thanks for the release Very Happy . Time to enjoy your well-deserved weekend Sat! Smile

Just listing stuff for 2.47 so that I don't forget.

2.47 Issues

1.) "Gates of Chaos/White shield order guard" issue triggered fond memories of Drakon Smile http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=154693#154693
2.) Mechanics Guild, text cut off - can be shortened
3.) Shop Item "Banner of the Dead": missing "the", instead
4.) Magic Monument: missing "into", possible text missing

Issues: https://www.dropbox.com/s/ax8dmz0hnw7vs68/Buildings_Shop%20Items.pdf?dl=0

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Сб Мая 30, 2015 21:19), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 20:49     Заголовок сообщения:

I have checked all the dat files.

Anim.dat
diff in files 22-37 (glittering "Eador" animation)
diff in files 38-52 (glittering "New Horizons" animation)

$ diff Buttons.dat.ru Buttons.dat.en
Only in Buttons.dat.ru: A229DelN_c:\Grab\Buttons\New\butt_del_passive.bmp
Only in Buttons.dat.en: A229DelN_d:\Eador_Menu_English\butt_del_passive.bmp
Only in Buttons.dat.ru: A230DelA_c:\Grab\Buttons\New\butt_del_active.bmp
Only in Buttons.dat.en: A230DelA_d:\Eador_Menu_English\butt_del_active.bmp
Only in Buttons.dat.ru: A231DelP_c:\Grab\Buttons\New\butt_del_pressed.bmp
Only in Buttons.dat.en: A231DelP_d:\Eador_Menu_English\butt_del_pressed.bmp
Only in Buttons.dat.ru: A232DelI_c:\Grab\Buttons\New\butt_del_disabled.bmp
Only in Buttons.dat.en: A232DelI_d:\Eador_Menu_English\butt_del_pressed.bmp
=> various forms of the DELETE button

$ diff Interface.dat.ru Interface.dat.en
Only in Interface.dat.ru: 08ButtTrashN_c:\Grab\Buttons\New\butt_del_passive.bmp
Only in Interface.dat.en: 08ButtTrashN_d:\Eador_Menu_English\butt_del_passive.bmp
Only in Interface.dat.ru: 09ButtTrashA_c:\Grab\Buttons\New\butt_del_active.bmp
Only in Interface.dat.en: 09ButtTrashA_d:\Eador_Menu_English\butt_del_active.bmp
Only in Interface.dat.ru: 10ButtTrashI_c:\Grab\Buttons\New\butt_del_disabled.bmp
Only in Interface.dat.en: 10ButtTrashI_d:\Eador_Menu_English\butt_del_disabled.bmp
Only in Interface.dat.en: A133Menu_d:\Eador_Menu_English\Menu.bmp
Only in Interface.dat.ru: A133Menu_e:\Diablo Sanctuary\CHEATS for GAMES\Eador\grabber\Pics\Anim_NH\Menu.bmp
=> more various forms of the DELETE button + an "Eador Genesis" menu

$ diff Stuff.dat.ru Stuff.dat.en
Only in Stuff.dat.ru: 036Name_c:\Grab\Stuff\Name.bmp
Only in Stuff.dat.en: 036Name_d:\Eador_Menu_English\Eador.bmp
Only in Stuff.dat.ru: 037NameS_c:\Grab\Stuff\NameS.bmp
Only in Stuff.dat.en: 037NameS_d:\Eador_Menu_English\EadorShadow.bmp
Only in Stuff.dat.en: 038Creat_d:\Eador_Menu_English\Genesis.bmp
Only in Stuff.dat.ru: 038Creat_d:\Games\Eador v1.05 RUS\����������\�����������\Units\���������\Animation3\38Nh.bmp
Only in Stuff.dat.en: 039CreatS_d:\Eador_Menu_English\GenesisShadow.bmp
Only in Stuff.dat.ru: 039CreatS_d:\Games\Eador v1.05 RUS\����������\�����������\Units\���������\NHStartS2.bmp
=> stylized text for Eador and New Horizons

Everything looks good (remember to include the latest medal dat files)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 21:23     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.) Potential issue with Ratman ability on upgrade
Images: https://www.dropbox.com/s/nrkf1d3ka0hfuw8/Improvements2.pdf?dl=0

Let's see...

/500
Name: Head;
Only Once: 0
Need: (0)
Upg Type: 49
Quantity: 5;

/49
Name: Necrophage;
Number: 49
Numeric: 1
Effect: 1
Percent: 0

/500 Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Necrophage +5.#


/503
Name: Head;
Only Once: 0
Need: (0)
Upg Type: 25
Quantity: 2;

/25
Name: Battle Frenzy;
Number: 25
Numeric: 1
Effect: 1
Percent: 0

/503 Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Battle Frenzy +2.#


Name: Голод;
Translators suggest: hunger, famine, starvation, shortage (as appears in Text)
Why "Head"??

Anyway, all of this is irrelevant.
The issue comes from Skills.dat => the same illustration for 500 to 505
I think the game should use the Necrophage icon for 500,501,504

/500 Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Necrophage +5.#

/501 Severe Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Attack +2.
Necrophage +5.#

/502 Dark Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Battle Frenzy +1.
Bloodsucker +10.#

/503 Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Battle Frenzy +2.#

/504 Severe Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Necrophage +10.#

/505 Dark Hunger
#Makes a rat warrior more susceptible to its instincts.
Bloodsucker +10.#

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 21:30     Заголовок сообщения:

2.47 Issues continued

5.) Active effects, missing "of": Rune of Renewal, Rune of Restoration
Image https://www.dropbox.com/s/jlmuxaxfcageyha/Runes.pdf?dl=0

6.) Alvari Reward Issue
After accepting the Alvari Alliance quest and after concluding an alliance with another race, Alvari offer rewards for successful quest.
Among the rewards is "3 Sacrifical Ritual Scrolls". After choosing this alternative I checked
a) Heroes inventory
b) Castle inventory
c) Rituals: hero, friendly province, enemy province with guard

No such ritual. Am I missing something or is something broken here ?

Image https://www.dropbox.com/s/foyn3i3pghgwsgp/Alvari%20Reward.pdf?dl=0
Save https://www.dropbox.com/s/bbr5g1uy2se6dy0/Alvari%20Ritual%20Scrolls.7z?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 30, 2015 23:31     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.47 Issues continued

5.) Active effects, missing "of": Rune of Renewal, Rune of Restoration
Image https://www.dropbox.com/s/jlmuxaxfcageyha/Runes.pdf?dl=0

Please confirm that Rune + Armor\|Weapon\|Amulet\|Shot\|Workshop\|Blade are all valid without "of" in between.
Код:
effects.var:334:Name: Rune Power;
effects.var:340:Name: Rune Restoration;
effects.var:1252:Name: Rune Renewal;
unit_upg.var:1443:Name: Rune Restoration;
unit_upg.var:1457:Name: Rune Renewal;
unit_upg.var:1464:Name: Rune Power;

Spell.txt:891:101. Rune Renewal
Spell.txt:899:102. Rune Power
Effects.txt:166:55. Rune Power
Effects.txt:169:56. Rune Restoration
Effects.txt:630:208. Rune Renewal

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 31, 2015 0:21     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.47 Issues
4.) Magic Monument: missing "into", possible text missing
Issues: https://www.dropbox.com/s/ax8dmz0hnw7vs68/Buildings_Shop%20Items.pdf?dl=0

45. Magic Monument
#At night the statue shines, and minerals are brought here at this time. By morning they have transformed into magical crystals and metal - gold. The people in the province are under threat of pain and death.

45. Монумент Волшебства
#По ночам статуя светится, и принесённые к ней в это время минералы к утру превращаются в волшебные кристаллы, а металл - в золото. Вот только жителям провинции под страхом смерти запрещено к ней приближаться.

My suggestion:

At night, the statue glows, turning minerals and metal scraps laid at her feet into magic crystals and gold by sunrise. The people of the province are forbidden to come close under penalty of death.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 31, 2015 0:34     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.47 Issues
2.) Mechanics Guild, text cut off - can be shortened

Current text:

165. Mechanics Guild
#Reduces the cost of army recruitment by 5~. Reduces the cost of construction in the castle by 5~. Improves the hero's siege parameter by 5. Allows hiring the Siege Engineers guard. Allows the recruitment of Workmen through contract scrolls.
Allows the recruitment of Dwarven Cannons, if you happen to find their contract scrolls.#

I'd change "Reduces the cost of army recruitment" to "Reduces the cost of new units"

Suggested change:

#Reduces the cost of new units by 5~. Reduces the cost of construction in the castle by 5~. Improves the hero's siege parameter by 5. Allows hiring the Siege Engineers guard. Allows the recruitment of Workmen through contract scrolls.
Allows the recruitment of Dwarven Cannons, if you happen to find their contract scrolls.#

I also suggest changing (everywhere) "if you happen to find their contract scrolls" to the shorter "if you have the proper scroll".

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 31, 2015 0:57     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
2.47 Issues
1.) "Gates of Chaos/White shield order guard" issue triggered fond memories of Drakon Smile http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=154693#154693

Current text:

176. Gates of Chaos
#Type: Studies spells of the fourth circle.
Allows heroes to learn the spells of Summon Devil, Black Magic, Corruption and buy Summon Lord of Abyss Spell scrolls.
Allows to perform the ritual of Demon Invasion. Allows hiring the White Shield Order guard. Adds Gates of Abyss to the capital.
The castle can only have one building of this type.#

176. Врата Хаоса
#Тип: Изучение заклинаний IV круга.
Позволяет изучать заклинания Вызов дьявола, Чёрная магия, Порча, и покупать свитки заклинания Вызов Владыки бездны.
Позволяет проводить ритуал Нашествие демонов. Добавляет в родовую провинцию Врата Бездны.
В замке может быть только одна подобная постройка.#

Looks like the "Allows hiring the White Shield Order guard." sentence just got copy/pasted there by mistake.
Weird coincidence... Unless... Yes!
It's been there since the beginning, in Drakon's "eador.New_Horizons_13.04Z English v1.5.zip"
(Drakon never released the 1.6 that was supposed to have the fix.)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 31, 2015 12:48     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
bavarian kid писал(а):
2.) Potential issue with Ratman ability on upgrade
Images: https://www.dropbox.com/s/nrkf1d3ka0hfuw8/Improvements2.pdf?dl=0


Name: Голод;
Translators suggest: hunger, famine, starvation, shortage (as appears in Text)
Why "Head"??

No idea! Mysterious glitch... fixed it.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 31, 2015 13:18     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):

3.) Shop Item "Banner of the Dead": missing "the", instead

What exactly is wrong here? I don't understand...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index