на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

Eador unofficial patch (2015)

   Arkitekt

 
 
 *Владыка Вселенной*
admin
Админ всея форума



Свитков: 5138
С нами с: 30.01.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Сен 13, 2015 18:37     Заголовок сообщения: Eador unofficial patch (2015)

This topic is related to vanilla game, not New Horizons mod.

Already implemented features:

- Linux compatibility
- Updated Allegro (graphics library the game is based on)
- Performance tweak
- Minor bug fixes

Pending features:

- will be revealed later

Approved features:

- will be revealed later

Suggested features:

- Choosing hero initial skill
- Choosing Scout's favorite terrain
- Choosing skill on level up out of three instead of two
- Picking upgrades for non-zero-level units
- Enabling defenders control in battles against AI
- Allowing units customization to identify them on battlefield
- Improve combat AI
- Allowing to skip tutorial in campaign
- More rewards in campaign
- Adding reward for high score results on campaign shards
- Buying bonuses from Masters in Astral
- Implementing LAN/Internet multiplayer game

Additional suggestions:

- Map/Scenario editor

Download links:

- stay tuned

Your suggestions will be greatly appreciated down here below.
Leave your comments below to support this project.
If you have troubles with signing up, please contact holkin.arkitekt@gmail.com . We are still working on making this forum more user-friendly to newcomers.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Сен 13, 2015 19:48     Заголовок сообщения: Re: Eador unofficial patch (2015)

Arkitekt писал(а):
Enabling defenders control in battles against AI

Found original source for third party solution that enables (vanilla 1.05.2) and enabled (NH eng up to 2.0) player control of province guards http://forum.cheatengine.org/viewtopic.php?p=5462759&sid=50672f5bc99d6b37e3f44319ba539bb9
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 14, 2015 5:47     Заголовок сообщения: Re: Eador unofficial patch (2015)

Arkitekt писал(а):
This topic is related to vanilla game, not New Horizons mod.
Это вы с Буном делаете? А с Джаззом что, делиться не будете что ли? А можно как-то не держать в секрете, что там происходит в высших сферах? Надеюсь, вы не считаете нас ползающими внизу червяками, недостойными всё это знать...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 14, 2015 9:36     Заголовок сообщения:

Джазз не то, чтобы рвётся сотрудничать. Надеюсь, некоторый успех этого предприятия его заставит. Конкуренция — великий мотиватор.
In any case, it's good there are people dealing with those problems. AI is a mess.
If I may, what are the advantages of upgrading the library?
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Arkitekt

 
 
 *Владыка Вселенной*
admin
Админ всея форума



Свитков: 5138
С нами с: 30.01.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 14, 2015 9:43     Заголовок сообщения:

Boon tried to speak with Jazz first. We haven't got any NH sources yet. Jazz seems to be solo developer.
We are working on making it possible to work together with another developers.
I hope I made it clear. Albeit I don't understand your complaints.
_________________
20.11.2009 - 24.02.2015
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Arkitekt

 
 
 *Владыка Вселенной*
admin
Админ всея форума



Свитков: 5138
С нами с: 30.01.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 14, 2015 9:51     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
Конкуренция — великий мотиватор.
In any case, it's good there are people dealing with those problems. AI is a mess.
If I may, what are the advantages of upgrading the library?


This is not about competition, at least on this stage.

About upgrading library there was some discussion long ago. It should solve some issues with newer computers that are basically too powerful to run Eador. Maybe it won't.
_________________
20.11.2009 - 24.02.2015
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 14, 2015 11:09     Заголовок сообщения:

Arkitekt писал(а):
Albeit I don't understand your complaints.
Да какие комплэйнты... Понедельник, утро, выборы в Костроме... Smile Просто я уже давно думаю "вот было бы здорово, если бы к кругу непрограммистов в лице Адрагерона и Джазза присоединился настоящий программер, да ещё энтузазист - Бун", Джаззу писал на эту тему, самому Буну сочувствовал; и тут - на тебе, Бун уже в ванилле Аллегру проапгрейдил и Линуксовую native-поддержку добавил. А мы, мужики, не знаем. Ну, в принципе, я выплеснулся, и щас наоборот, на сердце радость - ура! Наконец-то. Очень надеюсь, что и в НГ перетечёт по крайней мере техническая часть ваших изменений. Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   farfromrefuge

 
 
 Колдун

Свитков: 49
С нами с: 30.09.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Окт 07, 2015 23:27     Заголовок сообщения:

Can you add touchscreen support? Current touch detection is really off.
_________________
What is this song all about?
Can't figure any lyrics out
How do the words to it go?
I wish you'd tell me, I don't know
Don't know, don't know, don't know, oh no
Don't know, don't know, don't know...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   J8

 
 
 Лучник

Свитков: 3
С нами с: 08.10.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Окт 08, 2015 16:50     Заголовок сообщения:

Цитата:

- Choosing hero initial skill
- Choosing Scout's favorite terrain
- Choosing skill on level up out of three instead of two
- Picking upgrades for non-zero-level units
- Enabling defenders control in battles against AI
- Improve combat AI

I would love to see those.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   letsdance

 
 
 Ополченец

Свитков: 1
С нами с: 04.12.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Dec 04, 2015 6:41     Заголовок сообщения:

i always wanted to have the energy costs for world rewards moddable. that would be great =)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   MartiusR

 
 
 Лучник

Свитков: 2
С нами с: 13.12.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Dec 13, 2015 15:14     Заголовок сообщения:

@Arkitekt - I can't even say how much excited and happy I am, due to news about this patch! List of suggested changes seems to be very reasonable (especially online/LAN multiplayer - I like hot-seat option, but due to it's nature it's quite limited, and possibility of playing in Eador: Genesis with devoted fans from the whole world would be great). Personally, I'm not Linux user, but I appreciate the fact that you're planning to release Linux port - I personally consider PC games as one of the most inclusive sort of entertainment, and releasing a game also on free system (or rather family of systems) is a good step.

I know that there already exist methods with DxWnd to change resolution, but to be honest - I've never managed to use it with full success (and I know that there are other people on GOG forum, who also had such issues). Therefore, I would suggest such option (change resolution), if it would be possible.

I wish you a lot of perseverance and strength in making this patch (and releasing it)!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Arkitekt

 
 
 *Владыка Вселенной*
admin
Админ всея форума



Свитков: 5138
С нами с: 30.01.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Dec 13, 2015 17:07     Заголовок сообщения:

I don't think we'll see multiplayer in near future. As far as I know nobody is working on that stuff.

My idea is a bit different. There are people around the internet that are interested in making some changes in game and doing some specific stuff like programming. If we could bring them all together and convince them that Eador is not dead already we at least have a chance the game will continue developing. And having the list of all possible improvements seems quite reasonable. I don't think we'll ever compete this list, be we could take some items we are capable to do, implement them and move to "done" list. One by one.
_________________
20.11.2009 - 24.02.2015
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   MartiusR

 
 
 Лучник

Свитков: 2
С нами с: 13.12.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Dec 13, 2015 19:13     Заголовок сообщения:

Ah, ok, I didn't know about this concept earlier. Just read the first post and get excited by the mentioned features Razz
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   NecRus888

 
 
 † Дух Ночи †
admin
Тёмный канцлер



Свитков: 2385
С нами с: 26.10.2009
Откуда: СПБ
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Янв 04, 2016 21:35     Заголовок сообщения:

When we will have a chance to look and try any of your features?
_________________
Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn....)))
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 668
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Янв 04, 2016 22:47     Заголовок сообщения:

NecRus888 писал(а):
When will we have a chance to look and try any of your features?

Hello NecRus888,

Do you still play Genesis? Do you play New Horizons?
(Jazz implemented some of the proposed changes in NH.)

I have offered to help Jazz, but the language barrier is very strong, and I think Jazz enjoys being the only one in charge.
He does not wish to let players choose a hero's starting skill (he considers it cheating).
Also he wants people to focus on role-play, and refuses to reveal game mechanics (such as medal award conditions)

Regards.

Последний раз редактировалось: Boon947 (Вт Янв 05, 2016 0:34), всего редактировалось 2 раз(а)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Arkitekt

 
 
 *Владыка Вселенной*
admin
Админ всея форума



Свитков: 5138
С нами с: 30.01.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Янв 05, 2016 0:18     Заголовок сообщения:

From my side the work has stopped for some time.
I never deal with low level programming in my daily life, so I need to spend some time for learning. However my current estimate we can do this. I doubt we should though.
I'm very glad NH team creates some competition. I remember how NH mod was emerging and now it definitely becomes solid community project. But as long as it is some sort of religion, I personally vote for alternative.
_________________
20.11.2009 - 24.02.2015
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   NecRus888

 
 
 † Дух Ночи †
admin
Тёмный канцлер



Свитков: 2385
С нами с: 26.10.2009
Откуда: СПБ
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Янв 05, 2016 0:43     Заголовок сообщения:

Thx for your answers!

I'd to see any new projects.
So NH is NH only via Jazz's hard work. It isn't religion. Jazz prove himself and he can make great mod. He is an author with his only vision. And I assume it's a best way for NH evolution as successor of Genesis.

Anyway I wish you good luck. We hope to see any your possible implemented features.
_________________
Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn....)))
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00


 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index