на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

Врата Бездны (обсуждение мода)

   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Фев 23, 2015 13:55     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I propose an alternative workflow:

- treat the table as read-only
- make changes directly to the var file
- run the conversion program on the updated var file to generate the updated table

I will make a Windows binary for all you Microsoft fans ;-)
Warning: it's a command-line tool, I'm just a Linux dev. Would that work for you?
I think that would work just fine.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 6:02     Заголовок сообщения:

Удобно. А переведите ему кто-нибудь, пожалуйста, может он ещё расшифрует цифры и коды эффектов как у меня в таблицах - и онлайн будут и Э-педия и таблицы Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 15:17     Заголовок сообщения:

Koba писал(а):
Удобно. А переведите ему кто-нибудь, пожалуйста, может он ещё расшифрует цифры и коды эффектов как у меня в таблицах - и онлайн будут и Э-педия и таблицы :)
Boon! Koba asks if you could decode the effect indexes to represent the name beside each effect. Items and spells refer to the ability_num.var, and something like this
Код:
2,2,0 +2 attack 3,2,0 +2 counterattack
for the short sword shouldn't be very hard to achieve. Units refer to the unit_upg.var, which in turn refers to the ability_num.var, so this one is a little bit trickier, but nothing really herd nontheless. It would increase the readability greatly, and allow players use the table as a reference the way eadoropedia is used and not only like a devtool.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 17:58     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
Boon947 писал(а):
I propose an alternative workflow:

- treat the table as read-only
- make changes directly to the var file
- run the conversion program on the updated var file to generate the updated table

I will make a Windows binary for all you Microsoft fans Wink
Warning: it's a command-line tool, I'm just a Linux dev. Would that work for you?

I think that would work just fine.

Here it is! Smile

to_html v0.01 -- convert var file to filterable HTML table
(Compiled with i686-w64-mingw32-gcc 4.8.2)
http://eador.online.fr/to_html.zip

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Salamanders

 
 
 Ополченец

Свитков: 2
С нами с: 24.02.2015
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 18:15     Заголовок сообщения:

Время глупых вопросов:1)Как я понял скрытты основаны на скавенах?
2)Будут ли еще аллюзии на сороковник/фб?(Хотелось аналог тильянцев и Систер Зигмара)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 18:35     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
Koba писал(а):
Удобно. А переведите ему кто-нибудь, пожалуйста, может он ещё расшифрует цифры и коды эффектов как у меня в таблицах - и онлайн будут и Э-педия и таблицы Smile
Boon! Koba asks if you could decode the effect indexes to represent the name beside each effect.
Sweet, my second user! Привет Koba Smile

Kettarienne писал(а):
Items and spells refer to the ability_num.var, and something like this
Код:
2,2,0 +2 attack 3,2,0 +2 counterattack
for the short sword shouldn't be very hard to achieve. Units refer to the unit_upg.var, which in turn refers to the ability_num.var, so this one is a little bit trickier, but nothing really hard nontheless. It would increase the readability greatly, and allow players use the table as a reference the way eadoropedia is used and not only like a devtool.

The easiest thing for me would be to use whatever tag is right there in the file. (Someone took the time to add them, might as well use them!)
To continue with your Shortsword example, it would appear like this:
Код:
Attack,2,0 CounterAttack,2,0

(The Power and Area fields would remain implicit.)
Koba, Ket, what do you think?

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 19:13     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
The easiest thing for me would be to use whatever tag is right there in the file. (Someone took the time to add them, might as well use them!)

It would look like this:
http://eador.online.fr/test.html
[EDIT] It just hit me that russophones probably want the tags in Russian... Much more complex then.

Koba, is that what you had in mind?
Koba, является то что вы имели в виду?

Now I just need to check that the tags are correctly synced with the actual ability! Smile

Hmmm, I just noticed that printing the tag is not the correct behavior for the buildings var files. Maybe this needs to be a parameter...

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 19:18     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
To continue with your Shortsword example, it would appear like this:
Код:
Attack,2,0 CounterAttack,2,0
I would prefer actual names from respective var. Those tags are quite inconsistent, and don't support russian (they aren't really english as well). But for me it would suffice. For units, though, you'll have to devise another sintax. There's no tags and showing the index itself is essential, even beside the proper name.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 20:00     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
I would prefer actual names from respective var. Those tags are quite inconsistent, and don't support russian (they aren't really english as well).

I parsed item.var to evaluate the number of inconsistencies. (Check out Ability #909)
What if I changed all the tags to the proper Russian ability name? (which would thus fix all inconsistencies)
Jazz, would you take the fixed file? Or would I be working in vain?
(I'll see with Sat if his translation would handle that transparently.)
Код:
Life: 1
Attack: 2
CounterAttack: 3
defence: 4
Defence: 4
RangedDefence: 5
Rangedefence: 5
Resist: 6
Resistance: 6
Speed: 7
RangeAttack: 8
RangedAttack: 8
Range: 9
ShootingRange: 9
Ammo: 10
Stamina: 11
Morale: 12
Flying: 14
Float: 15
First_strike: 16
FirstStrike: 16
Piercing_shot: 17
Restless: 18
Recover: 21
Reinvigoration: 21
Rest: 21
Meditation: 22
GatherAmmo: 23
Heal: 24
Berserk: 25
Agility: 26
MagicStrike: 27
Magic_shot: 28
Magic_Shot: 28
MagicShot: 28
March: 29
Forester: 32
Forestwalk: 32
Hil Dweller: 33
HillDweller: 33
Hillwalk: 33
SwampDweller: 34
Swampwalk: 34
FirstAid: 35
ArmorPiercing: 39
Piercing_strike: 39
Stun: 40
Poison: 41
PoisonAttack: 41
Poison Strike: 41
PoisonImmunity: 42
Curse: 43
LayCurse: 43
StealAmmo: 44
DamageArmor: 45
Regeneration: 48
Cannibalize: 49
CauseFear: 50
Cripple: 51
DamageWeapon: 52
Parry: 53
Siege: 55
StealSoul: 57
CrushingBlow: 59
EnchantedArrows: 60
FireArrows: 60
FlamingArrows: 60
Smite Evil: 61
Smite_Evil: 61
SmiteEvil: 61
Trample: 63
Undertaker: 64
DrainLife: 68
HeavyMissile: 69
AimedStrike: 76
Aimed_shot: 77
AimedShot: 77
PoisonShot: 78
LayVulnerability: 79
LayDisease: 80
GoldIncome: 81
GemIncome: 82
Spell: 83
Summon: 84
Energy_control: 95
Poisonous_Flesh: 96
Reincarnate: 97
Tolerance: 98
MindImmunity: 100
FireImmunity: 101
ColdImmunity: 102
AirImmunity: 105
Cats_Paw: 110
Wirts_Leg: 111
Horadrics_Cube: 112
Minerals: 113
Lightsaber: 114
Pip_Boy: 115
Space_Rangers: 120
Yuri_Ring: 121
FestringWounds: 136
Burning: 143
Burning: 144
BurningArrows: 144
FireArrows: 144
Enchanted: 151
BurningFlesh: 154
FireFlesh: 154
Stuning_Shot: 156
PowerfulShot: 157
CastStamina: 161
PhantomForm: 181
LayArmorWear: 182
RangeDrain: 189
FearedShoot: 190
FearedShot: 190
PierceResist: 196
CripplingArrows: 197
Smite_Good: 200
WebImmunity: 201
EntangleImmunity: 203
Bleeding: 208
BleedingShot: 209
RangeBleeding: 209
Thorns: 210
BloodRage: 211
DamageAura: 212
AstralShot: 213
Vigilance: 214
DarkReplenish: 215
RestAmmo: 215
Armageddon: 219
Undead_Hunter: 220
UndeadHunter: 220
Demon_Hunter: 221
SpellPower: 905
SpellDuration: 906
Summon: 907
DropResist: 908
LowerResist: 908
SpellPenetration: 908
Necromancy: 909
PowerfulUndeads: 909
SummonUndead: 909
UndeadPower: 909
NecroLord: 910
Ambassador: 979
FastChange: 980
Sabotage: 981
Pillage: 982
SpellCost: 983
Exp_gain: 991
ExpGain: 991
Looter: 992
Bow_Attack: 993
BowAttack: 993
RangedAttack: 993
RangedAttack: 994
WandAttack: 994
Smithing: 995
Explore: 996
ArmyPayment: 997
Economy: 997
Mobility: 998
initiative: 999
Initiative: 999

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 20:13     Заголовок сообщения:

I don't really know whether the game itself can handle cyrillics there.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   VLAD-snorkc

 
 
 ∞Властитель миров∞
Ветеран



Свитков: 4427
С нами с: 30.12.2012
Откуда: Тула
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 21:13     Заголовок сообщения:

Salamanders писал(а):
Время глупых вопросов:1)Как я понял скрытты основаны на скавенах?
2)Будут ли еще аллюзии на сороковник/фб?(Хотелось аналог тильянцев и Систер Зигмара)


В начале были скавены. И дроу из Днд. Но потом ни разрабочикам, ни часи игроков не понравилось столь прямое копирование, и они переосмыслели. По словам жазза в ближайшее время нового контента вообще не будет. Хотите сестер или тильянцев - придется деелать сво мод. Как например у факира с его нагами.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 24, 2015 21:36     Заголовок сообщения:

VLAD-snorkc писал(а):
В начале были скавены. И дроу из Днд. Но потом ни разрабочикам, ни часи игроков не понравилось столь прямое копирование, и они переосмыслели. По словам жазза в ближайшее время нового контента вообще не будет. Хотите сестер или тильянцев - придется деелать сво мод. Как например у факира с его нагами.

Влад, что у тебя с клавиатурой? Laughing
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Фев 25, 2015 6:25     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Koba, is that what you had in mind?
Hi Smile Look at https://www.dropbox.com/s/13wsgtbde2l5vmc/tables_Eador_New_Horizons_14_1228.zip or http://rusfolder.com/42726163 Can you make something like that tables in HTML with cool FILTER ability?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   VLAD-snorkc

 
 
 ∞Властитель миров∞
Ветеран



Свитков: 4427
С нами с: 30.12.2012
Откуда: Тула
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Фев 25, 2015 10:13     Заголовок сообщения:

Jazz писал(а):
VLAD-snorkc писал(а):
В начале были скавены. И дроу из Днд. Но потом ни разрабочикам, ни часи игроков не понравилось столь прямое копирование, и они переосмыслели. По словам жазза в ближайшее время нового контента вообще не будет. Хотите сестер или тильянцев - придется деелать сво мод. Как например у факира с его нагами.

Влад, что у тебя с клавиатурой? Laughing


Не знаю. Она новая, и уже старой. То ли не попдаю, то ли тупо не нажимается.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Фев 25, 2015 18:25     Заголовок сообщения:

Koba писал(а):
Look at https://www.dropbox.com/s/13wsgtbde2l5vmc/tables_Eador_New_Horizons_14_1228.zip
Can you make something like that tables in HTML with cool FILTER ability?

Hello Koba,

I am curious: how much time did it take you to create the spread sheets like item_Eador_NH_14.1228.xls in Excel?
Do you have to start from 0 for every release?
I will have some time this week end to work on the var-to-HTML converter.

Мне любопытно: сколько времени вам понадобилось, чтобы создать электронные таблицы, как item_Eador_NH_14.1228.xls в Excel?
Вы должны начать с 0 для каждого выпуска?
У меня будет какое-то время на этой неделе целью работу на преобразователе VAR-на-HTML.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Koba

 
 
 ≡Охотник в Ночи≡
Ветеран



Свитков: 392
С нами с: 02.04.2013
Откуда: Новосибирск
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Фев 26, 2015 6:05     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I am curious: how much time did it take you to create the spread sheets like item_Eador_NH_14.1228.xls in Excel?
Do you have to start from 0 for every release?
PHP-script creates tables, then copy-paste to EXCEL and manually formatting. If changelog of new release is very big, then I start from scratch and it occupies 1-2 week-ends (Sat&Sunday, 4-6 hours each day). I'm not a programmer just IT-manager, so my work not so effective (like your for example) Wink
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Фев 28, 2015 3:27     Заголовок сообщения:

Koba писал(а):
Can you make something like that tables in HTML with cool FILTER ability?

Hello Koba,

Please take a look at http://eador.online.fr/ru.item.var.html
Move cursor over Ability index (gold background) and tool-tip should appear with Ability name.
Is this OK for you? (I think tool-tips are useful to minimize visual distractions.)

To generate this table, I changed the labels in item.var (I put the actual Russian Ability Names)
http://eador.online.fr/item.var

Can someone with an advanced save game take this item.var file and check that the item stores work as expected?
(The game loads fine with the new file, but bugs might show up late-game)

What are Pip-Boy and Space Rangers abilities???
They occur on items 501 and 502.
Are these items somehow removed from the game?

@Jazz: would you take this item.var file? (It is in Windows CRLF format.)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Фев 28, 2015 7:06     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Please take a look at http://eador.online.fr/ru.item.var.html
Move cursor over Ability index (gold background) and tool-tip should appear with Ability name.
Is this OK for you? (I think tool-tips are useful to minimize visual distractions.)
Good decision indeed!
Boon947 писал(а):
What are Pip-Boy and Space Rangers abilities???
They occur on items 501 and 502.
Are these items somehow removed from the game?
IIRC technically they are still in the files, but cannot be obtained in any fashion.
Джазз, поглядите по второй его ссылке. Он поменял ынгыйские обозначения в итем.варе на нормальные русские названия этих абилок. Говорит, что игра работает. Давай такие вставим, удобно же. Он небось все вары так за пять минут обработать может.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Фев 28, 2015 13:10     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
IIRC technically they are still in the files, but cannot be obtained in any fashion.

I think it is good to delete obsolete entries. I am willing to do that work.

Kettarienne писал(а):
Джазз, поглядите по второй его ссылке. Он поменял ынгыйские обозначения в итем.варе на нормальные русские названия этих абилок. Говорит, что игра работает. Давай такие вставим, удобно же. Он небось все вары так за пять минут обработать может.

I used a very simple bash script to update item.var
$ ./update_labels item.var ability_num.var >temp
Код:
#!/bin/bash

while read TAG VAL; do
  if [ "$TAG" = "Name:" ]; then NAME="${VAL%;}"; fi
  if [ "$TAG" = "Number:" ]; then LUT[$VAL]="$NAME"; fi
done <$2

exec <$1 && read PREV

while read CURR; do
  if [ "${CURR:0:6}" = "Power:" ]
  then
    N="${PREV##* }"
    [ "$N" -ne 0 ] && PREV="${LUT[$N]}: $N"
  fi
  echo $PREV
  PREV="$CURR"
done

echo $PREV

I will update other var files later on.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Фев 28, 2015 13:57     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
I think it is good to delete obsolete entries. I am willing to do that work.
It's not that simple, I'm afraid. Items are refered to by their numbers, so you would have to change all the following items' indexes everywhere, including the .dat files, which are somewhat harder to process (IIRC the programmers talking, there is only a java API, or something like this). And Jazz has already started working on some of those.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 136, 137, 138  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index