на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons 13.04Z eng v1.3b Bugs

   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Июл 12, 2014 13:02     Заголовок сообщения:

Drakon писал(а):
bavarian kid писал(а):
New issues on a new shard:

Is this crystal generation intentional ? If not, please let me know if you want a link to the savegame.


Yes link to save game would be appreciated.


Here you go:
https://www.dropbox.com/s/zznyurgh43dzzt8/bug%20crystal.7z

I hope the savegame is useful Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Andrew

 
 
 Охотник

Свитков: 7
С нами с: 21.08.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Авг 22, 2014 0:06     Заголовок сообщения:

Drakon писал(а):
...
What I want to be posted here for now are:
1) Game breaking bugs - crashes to desktop.



Greetings.

I have found the bug described on the forum: http://forums.elementalgame.com/425629/get;3293887

If you have a rebellious province, and decide to plunder them to extinction, the game crashes when their population runs out.

And link to: http://eador.com/pub/dialog.zip doesn't work.

I have read also that Bitmap: 106 bug, and I fixed it in my gog version of the game (in the file "dialog_eng.var").

The game still crashes.
Where can I find this dialog.zip? I've searched through web pages, and every suggestion to this 'eador plundering bug' goes to the link eador.com/pub/dialog.zip which is "Not Found".
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Авг 22, 2014 3:35     Заголовок сообщения:

Andrew писал(а):

Greetings.

I have found the bug described on the forum: http://forums.elementalgame.com/425629/get;3293887

If you have a rebellious province, and decide to plunder them to extinction, the game crashes when their population runs out.

And link to: http://eador.com/pub/dialog.zip doesn't work.

I have read also that Bitmap: 106 bug, and I fixed it in my gog version of the game (in the file "dialog_eng.var").

The game still crashes.
Where can I find this dialog.zip? I've searched through web pages, and every suggestion to this 'eador plundering bug' goes to the link eador.com/pub/dialog.zip which is "Not Found".

Can you copy here the dialogue /64 from your file "dialog.var"?
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Andrew

 
 
 Охотник

Свитков: 7
С нами с: 21.08.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Авг 22, 2014 19:16     Заголовок сообщения:

Jazz писал(а):

Can you copy here the dialogue /64 from your file "dialog.var"?


It is:

/64 Ăđŕáĺć ôčíŕëüíűé
Window: 2;
Bitmap: 10;
Text: #After obtaining %d gold by plundering the province of %s, the hero %s reports that all the locals have either been exterminated or went into hiding. It appears that further looting is not possible.
What are your orders, sir?#
Answer1: Burn the houses and salt the earth.;
Answer2: Curse these lands. (-15 & );
Answer3: Wait for new orders.;#####
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Авг 22, 2014 19:56     Заголовок сообщения:

Andrew писал(а):

/64 Ăđŕáĺć ôčíŕëüíűé
Window: 2;
Bitmap: 10;
Text: #After obtaining %d gold by plundering the province of %s, the hero %s reports that all the locals have either been exterminated or went into hiding. It appears that further looting is not possible.
What are your orders, sir?#
Answer1: Burn the houses and salt the earth.;
Answer2: Curse these lands. (-15 & );
Answer3: Wait for new orders.;#####

Change text to
Цитата:
#Having obtained when plunder of the province s% %d gold hero %s report that all the locals have either been exterminated or went into hiding. It appears that further looting is not possible.
What are your orders, sir?#

Excuse for machine translation. Rolling Eyes
The order of variables, if I'm not mistaken, should be "the province of %s", next "%d gold," and next "the hero %s". Try this.
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Andrew

 
 
 Охотник

Свитков: 7
С нами с: 21.08.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Авг 22, 2014 20:35     Заголовок сообщения:

Jazz писал(а):

The order of variables, if I'm not mistaken, should be "the province of %s", next "%d gold," and next "the hero %s". Try this.


Thank You!
It works. It seems that sprintf function in Eador.exe has assignment order: char*, int, char* (for /64 entry).
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Сен 30, 2014 12:48     Заголовок сообщения:

Burn Ammo Spell (cast in combat round one) vs AI ammo supply

Oberservations:

v.13.04Z (engl)
Burn Ammo cast on Inquisition Healer Tier 2, reduces available ammo units to 0
However, Inquisition Healer casts heal on himself the very next turn.

v.14.0920 (rus)
Burn Ammo cast on Orc spellcaster Tier 3, reducing available ammo units from 6 to 5.
Next combat round: Orc spellcaster casts spell Starfall (requirement: 3 ammo) once,
then after getting hit with "whip" ability recasts Starfall a second time in the same round - despite having only 2 ammo units left.

Does "Burn Ammo" Spell cast in combat round one lead to incorrect ammo calculations ?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Сен 30, 2014 13:36     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Burn Ammo Spell (cast in combat round one) vs AI ammo supply

Oberservations:

v.13.04Z (engl)
Burn Ammo cast on Inquisition Healer Tier 2, reduces available ammo units to 0
However, Inquisition Healer casts heal on himself the very next turn.

v.14.0920 (rus)
Burn Ammo cast on Orc spellcaster Tier 3, reducing available ammo units from 6 to 5.
Next combat round: Orc spellcaster casts spell Starfall (requirement: 3 ammo) once,
then after getting hit with "whip" ability recasts Starfall a second time in the same round - despite having only 2 ammo units left.

Does "Burn Ammo" Spell cast in combat round one lead to incorrect ammo calculations ?

He had the "meditation" and restored 1 ammo unit. Units of the player that starts second are considered having been resting on the previous (zero) turn.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Окт 04, 2014 13:44     Заголовок сообщения:

Цитата:
He had the "meditation" and restored 1 ammo unit. Units of the player that starts second are considered having been resting on the previous (zero) turn.

Ah, thanks for the tip. I did not realize that Laughing
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Окт 04, 2014 14:01     Заголовок сообщения:

Incorrect unit display bug when things get complicated ...

Example 1
Birdrace tier 3 unit (red armor, resurrection ability) dies on the battlefield his second death. Ogre eats corpse to regain health.
Birdrace unit image keeps flickering (switching back and forth) between regular unit grafic and skull and bone fragments multiple times.

Example 2
1. Summoned fiend unit
2. Summoned fiend unit gets hypnotized by enemy mage with tier 4 spell, fights for enemy for multiple turns
3. Summoned fiend unit returns to my side after spell duration runs out, dies in battle.

Summoned fiend unit image still gets displayed, incorrect health bar info. By clicking on it, fiend is not selectable. Instead only ground displayed.

Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Максим Некромант

 
 
 * Великий Дух *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2385
С нами с: 10.08.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Окт 04, 2014 14:25     Заголовок сообщения:

I can answer only for your 3rd question.
I have this bag with custom summon unit and spell "returning", which has a psyon. And I think, that is only with summon+returning addition effect. I have about 3 or 4 variants of this bag, and variants of ending of battle, to win or not to win. Also, only the Maker, I think, can fix it.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index