на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

Genesis Modding questions

   Drakon

 
 
 † Мастер клинка †
Ветеран



Свитков: 730
С нами с: 22.04.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 02, 2013 9:01     Заголовок сообщения: Genesis Modding questions

*** писал(а):
what do you use to modify Eador Genesis?
i would like to make some changes in the game myself

_________________
Спрайты к Новым Горизонтам http://eador.com/B2/viewtopic.php?t=2734
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   pitagora

 
 
 Боец

Свитков: 15
С нами с: 01.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Сен 05, 2013 14:45     Заголовок сообщения:

would be nice to know
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Сен 05, 2013 15:07     Заголовок сообщения:

pitagora писал(а):
would be nice to know

Well, it's all about modifying .var files, most of the time, which are plain text.
For graphics and sounds, you are headed to .dat, with this little tool for unpacking.
What would you like to change, for instance?
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   Gem

 
 
 * Небесный Лорд *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2333
С нами с: 24.03.2011
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Сен 05, 2013 15:24     Заголовок сообщения:

I translated all known indexes for genesis there.
http://www.gog.com/forum/eador_series/moddingindexes
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   pitagora

 
 
 Боец

Свитков: 15
С нами с: 01.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Сен 12, 2013 14:43     Заголовок сообщения:

well i would like to add more levels for heroes and units, and add more slots for a province, so i can build more than 3 buildings
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Сен 12, 2013 14:56     Заголовок сообщения:

pitagora писал(а):
well i would like to add more levels for heroes and units, and add more slots for a province, so i can build more than 3 buildings

Impossible without modifying .exe.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   basil

 
 
 Застрельщик

Свитков: 19
С нами с: 03.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Сен 13, 2013 3:29     Заголовок сообщения:

Two questions:

1. Is there a way I can increase the occurrence of certain races in a shard?

2. Can I easily modify the chance of getting a promotion or the levels at which it is offered?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Сен 13, 2013 4:26     Заголовок сообщения:

basil писал(а):
Two questions:

1. Is there a way I can increase the occurrence of certain races in a shard?

2. Can I easily modify the chance of getting a promotion or the levels at which it is offered?


It's quite easy:

1.
For races, open the race.var, and find the race you are interested in. For instance:
Код:
/3
Name: Dwarfs;
Prov_Type: 10
Gold income: 180
Gem income: 110
Karma: 50
Corrupt: 15
Grow: 25
Terra: 3
Unrest: 100
Quests: (2)
Plains: 0
Forest: 0
Hills: 40
Swamp: 0
Desert: 0
Tundra: 0


You need the last 6 strings: they define our race's weights for terrain generator: the more the number, the more the probability for our race to inhabit any province of corresponding terrain type.
The same changes(well, not quite the same, but that's a long story) should be made to province_type.var:
Код:
/10
Name: Dwarven hills;
Race: 3
Coast: 0
Sites: 15
Gold: 2
Gem: 0
Difficult: 1
Population: 270
LevelPop: 70
DiplUnrest: 0
ConqUnrest: -4
DiplKarma: 0
ConqKarma: -2
Explored: 25
LevelExplored: 5

Terrain_Possibility
Plains: 0
Forest: 0
Hills: 40
Swamp: 0
Desert: 0
Tundra: 0


2.
Let's make swordsman turn into a swordmaster at lvl 10.
Unit upgrades are defined in unit_upg.var:
Код:
/165
Name: Become swordmaster;
Only Once: 1
Need: (0)
Upg Type: 62
Quantity: 81;

Upg Type: 62 is "become unit" ability defined in ability_num.var, and Quantity: 81 is the number of unit to turn into in unit.var.
Upgrades of a unit are defined in unit.var:
Код:
/5
Name: Swordsman;
Level: 1
Life: 17
Attack: 7
CounterAttack: 7
Defence: 2
RangedDefence: 5
Resist: 1
Speed: 1
RangedAttack: 0
ShootingRange: 0
Ammo: 0
Stamina: 10
Morale: 10
Exp: 20
ExpMod: 90
GoldPrice: 45
GemPrice: 0
GoldPayment: 9
GemPayment: 0
Race: 1
UnitKind: 1
UnitClass: 1
Karma: 1
SoundHit: 27
SoundShoot: 0
SoundShootHit: 5
SoundDeath: 8
Missile: 0
Resource: (1)

Abilityes:
Parry: 590;
      
Lvl 01 upgrades: (1, 4; 4, 4; 33, 4; 13, 3; 59, 1)
Lvl 02 upgrades: (30, 4; 7, 4; 85, 4)
Lvl 03 upgrades: (1, 4; 33, 4; 10, 4)
Lvl 04 upgrades: (30, 4; 4, 4; 16, 4)
Lvl 05 upgrades: (2, 4; 33, 4; 85, 4)
Lvl 06 upgrades: (30, 4; 7, 4; 13, 4)
Lvl 07 upgrades: (2, 4; 33, 4; 10, 4)
Lvl 08 upgrades: (31, 4; 4, 4; 16, 4)
Lvl 09 upgrades: (2, 4; 34, 4; 85, 4)
Lvl 10 upgrades: (31, 4; 7, 4; 13, 4)
Lvl 11 upgrades: (36, 4; 34, 4; 10, 4)
Lvl 12 upgrades: (31, 4; 4, 4)
Lvl 13 upgrades: (3, 4; 34, 4; 85, 4)
Lvl 14 upgrades: (31, 4; 38, 4; 40, 4; 165, 10)
Lvl 15 upgrades: (3, 4; 42, 4; 40, 4)
Lvl 16 upgrades: (32, 4; 8, 4; 85, 4)
Lvl 17 upgrades: (37, 4; 42, 4; 165, 15)
Lvl 18 upgrades: (32, 4; 5, 4; 14, 4)
Lvl 19 upgrades: (37, 4; 35, 4; 11, 4)
Lvl 20 upgrades: (32, 4; 38, 4; 165, 20)


Upgrade system is rather complex and counterintuitive, but for now let's just look at lvl 14:
Код:
Lvl 14 upgrades: (31, 4; 38, 4; 40, 4; 165, 10)

This string enumbers upgrades to add to upgrade pool at 14th lvl. Format is: [uprgade number, weight;]
So, just add 165 to lvl 10 with enormous weight:
Код:
Lvl 10 upgrades: (31, 4; 7, 4; 13, 4; 165, 999)

Be sure, that if you are extremely unlucky, your swordsman can still live to 30 without the promotion, but it's unlikely, to say the least.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   basil

 
 
 Застрельщик

Свитков: 19
С нами с: 03.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Сен 13, 2013 4:50     Заголовок сообщения:

Thank you very much for the help; much appreciated!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Drakon

 
 
 † Мастер клинка †
Ветеран



Свитков: 730
С нами с: 22.04.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Сен 13, 2013 9:26     Заголовок сообщения:

basil писал(а):
Thank you very much for the help; much appreciated!

Just a warning, in future updates of NH(not version of translation but version of NH eg. 13.0911 instead of 13.0421Z) there are gonna be new skills rebalancing, new upgrades are gonna be added and some stats also, same goes for races. If you are going to use your own files, be sure to make them up to date with the current version, so that unit won't be stripped from new abilities.
Also sometimes I update unit_upg.var from newer versions or fix some mistakes.
_________________
Спрайты к Новым Горизонтам http://eador.com/B2/viewtopic.php?t=2734
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   pitagora

 
 
 Боец

Свитков: 15
С нами с: 01.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Сен 17, 2013 21:33     Заголовок сообщения:

how do i modify the .exe?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3154
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Сен 17, 2013 22:12     Заголовок сообщения:

pitagora писал(а):
how do i modify the .exe?

You can only make changes to the C++. Decompile -> compile.
But this is not our method. Very Happy
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   basil

 
 
 Застрельщик

Свитков: 19
С нами с: 03.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Сен 22, 2013 21:22     Заголовок сообщения:

So, I'm trying to figure out how to modify the racial alliance quests (I want to relax the karma level requirements), but I can't seem to figure out how encounter.var works. I read through the translated version on GOG, but it didn't really help.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3154
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Сен 22, 2013 21:30     Заголовок сообщения:

basil писал(а):
So, I'm trying to figure out how to modify the racial alliance quests (I want to relax the karma level requirements), but I can't seem to figure out how encounter.var works. I read through the translated version on GOG, but it didn't really help.

Sorry, but this does not explain in a few words.
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   basil

 
 
 Застрельщик

Свитков: 19
С нами с: 03.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 23, 2013 6:26     Заголовок сообщения:

Ok, so by default the elves or dwarves will only offer an alliance if the player has some level of positive karma, drow if the player has negative karma, and centaurs just don't care. I want to remove or at least decrease the karma requirements of the races that do have them.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 23, 2013 9:04     Заголовок сообщения:

basil писал(а):
Ok, so by default the elves or dwarves will only offer an alliance if the player has some level of positive karma, drow if the player has negative karma, and centaurs just don't care. I want to remove or at least decrease the karma requirements of the races that do have them.

Encounter.var
The main dialog with elves (53) uses
Код:
Condition: 15
Power: 3
Param1: 0
Param2: 55

Condition: 15
Power: 3
Param1: 50
Param2: 54

for carma checking.
Index 15 checks if the conditon [power] is met, and redirects you to the encounter [param2] if it is NOT met.
Condition 3 is "if [player carma] >= [param1]"

Feel free to change it to your liking.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   basil

 
 
 Застрельщик

Свитков: 19
С нами с: 03.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 23, 2013 9:31     Заголовок сообщения:

They all say condition 15. Which one(s) should I change? What does "power" mean?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Сен 23, 2013 9:56     Заголовок сообщения:

basil писал(а):
They all say condition 15. Which one(s) should I change? What does "power" mean?

Type of condition. 3 stands for "if [player carma] >= [param1]"
From http://www.gog.com/forum/eador_series/moddingindexes
Цитата:
15 If condition NOT met, go to encounter Param2
___1 - hero's army strength> NPC strength
___2 - hero's diplomacy level>=Param1
___3 - player's karma>=Param1
___4 - player's karma<=Param1
___5 - Random(100)<Param1>=Param1
___7 - quest state check:
___Param1=
______quest from that race haven't picked
_________0 - by current hero
_________1 - by any hero
_________2 - in other province of that race
______Is current quest
_________4 - completed by this hero
______Is current site quest haven't picked by
_________5 - this hero
_________6 - any hero
___8 - if you haven't allied (Param1=0 this race, 1 - other race)
___9 - If quest hardness(8) from current site !=Param1 (untested)
___10 - Random(100-diplomacy*10)<Param1
___11 - There is no outer building № Param1
___12 - There is free slot for building in province
___13 - campaign trigger Param1!=0

_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   szreniak

 
 
 Лекарь

Свитков: 3
С нами с: 28.09.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Сен 28, 2013 22:11     Заголовок сообщения:

Is there any way to change unit's level to 0 after "bacome unit" has been applied? In version 13.0421Z when, for example, bowman at level 10 became ranger, ranger's level is 5 ( halved ? ). Can I change this behavior via var files or is it hardcoded?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Gem

 
 
 * Небесный Лорд *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2333
С нами с: 24.03.2011
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Сен 28, 2013 22:16     Заголовок сообщения:

Unit after promotion saves all acquired exp, and get level based on his new expmode.
You can force them to be level 0 after promotion by giving high expmod in unit.var to upgraded version(like 10000 or more), then reverting change after promotion.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу 1, 2, 3  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index