на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

NH v.14.0920 translated by Boon947: Bug reports

   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Ноя 03, 2014 14:17     Заголовок сообщения:

Максим Некромант писал(а):
Jazz can speak German

Very loud statement. Laughing
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Ноя 04, 2014 0:38     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
I have been playing different releases of New Horizons for year now and can review NH as very stable, enjoyable and diverse game environment.

Thanks, this is reassuring indeed; and also matches what other people have told me about Genesis.

bavarian kid писал(а):
a) issues with newly introduced spells/units
e.g. a new spell used by a veteran monk unit is supposed to reduce attack und counterattack to 1, however - if cast on player hero - seems only to reduce attack to 1 (could not find the spell in http://eadornh.5gbfree.com/units.html#113)

Spells are documented at http://eadornh.5gbfree.com/spells.html

Those that give huge negative modifiers to attack and counter-attack are:
http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#36 -- http://eadornh.5gbfree.com/vars/spell.var.html#36
http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#98 -- http://eadornh.5gbfree.com/vars/spell.var.html#98
http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#117 -- http://eadornh.5gbfree.com/vars/spell.var.html#117
http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#150 -- http://eadornh.5gbfree.com/vars/spell.var.html#150
http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#208 -- http://eadornh.5gbfree.com/vars/spell.var.html#208
http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#301 -- http://eadornh.5gbfree.com/vars/spell.var.html#301
http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#314 -- http://eadornh.5gbfree.com/vars/spell.var.html#314

bavarian kid писал(а):
c) or simply make you grin
e.g. Inquisition has a "DOMContentLoaded",()=>{let t=-179-(new Date).getTimezoneOffset();document.querySelectorAll( priest unit with teleport spell. Battle strategy is usually to teleport strongest melee unit close to the most vulnerable enemy unit. Things can get funny when there is more than one "DOMContentLoaded",()=>{let t=-179-(new Date).getTimezoneOffset();document.querySelectorAll( priest unit.
They tend to cast their teleport spell in the same turn - and the same melee unit will be teleported around multiple times Laughing .

If I love this game as much as I hope to, I'll take a look at the AI. (I think I'm better at programming tasks than translation tasks.)

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Ноя 04, 2014 1:05     Заголовок сообщения:

Максим Некромант писал(а):
Somewhere around link for downloading new release you can find the link for list of all new stuff, spell and abilities, and all fixed bugs.

I think you mean this list:

Jazz писал(а):
***ИСПРАВЛЕНИЯ***

По достижении 30-го уровня герои перестают получать 30% от заработанного в сражении опыта.
Исправлены не влезающие в окно диалога тексты кампании.
Парирование теперь работает корректно и до наступления первого хода.
Вампир больше не может изучить "Газовую форму" более одного раза.
Спектр теперь обездвиживает правильно (согласно механике заклинания).
Юниты ИИ, способные исцелять при помощи способности "Целительство", больше не станут тратить заряд на исцеление одного-двух хитов.
Повреждение оружия теперь работает при атаке по существу, его имеющему (было - если атакует существо с этой способностью).
Уменьшена вероятность генерации особых мест, охраняемых крысолюдами.
Исправлена ошибка, не позволяющий выйти из диалога с тёмными друидами, разводящими тварей.
Заклинатели ИИ теперь могут использовать некоторые заклинания с нетипичными для оригинальной игры свойствами (вроде наложения Бронебойного выстрела или Отравления оружия).
Воспрявший Светоч больше не может получить +1 к скорости более одного раза.
Заклинание "Слепая вера" исправлено окончательно (обнуляет атаку на 4 раунда, резистится сопротивлением 8 и более).
Заклинания, превращающие одних существ в других, теперь должны корректно изменять значение выносливости превращаемых.
Исправлена ошибка отрицательной силы призыва, позволявшая призывать существ на любую клетку поля боя.
Заклинания, позволяющие призывать существ ненулевого уровня, теперь правильно показывают уровень призываемого существа.
Марш-бросок теперь всегда требует расхода 3 единиц выносливости.
Орден снайпера теперь могут получить лишь юниты класса "Стрелок".
Знак чародея и Звезду мага теперь могут получить лишь юниты класса "Заклинатель".
Умение героя "Обеспечение" теперь уменьшает и плату кристаллов войскам.


Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Ноя 04, 2014 11:00     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Spells are documented at http://eadornh.5gbfree.com/spells.html

Those that give huge negative modifiers to attack and counter-attack are:


Wow. Thanks for the help. The spell I was talking about is "Blind Faith" http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#301

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Пт Ноя 14, 2014 0:49), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Ноя 04, 2014 11:02     Заголовок сообщения:

Maybe it is helpful in resolving the Ability 139 bug - but at the very least the 9 turn spellcasting binge of the lizard archer was very impressive Laughing to watch, so I decided to share ...



In case anyone wants to observe the creative lizard archer on a random shard https://www.dropbox.com/s/ai75ab5f2m4djvo/Arena%20Lizard%20Archer%209T.7z?dl=0

in the following arena fight

here we go ... Smile

Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Jazz

 
 
 * Мастер Астрала *
admin
Грандмастер НГ



Свитков: 3162
С нами с: 23.10.2011
Откуда: НиНо
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Ноя 04, 2014 12:40     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Maybe it is helpful in resolving the Ability 139 bug - but at the very least the 9 turn spellcasting binge of the lizard archer was very impressive Laughing to watch, so I decided to share ...

Tried on my version - bug not confirmed. It seems that in beta-version of the executable file error has been corrected.
Аnyway thank you - additional check never hurts.

P.S. Warlord expectedly won. Laughing
_________________
Беспощадною косой,
Полоса за полосой,
В чёрной рясе госпожа
Собирает урожай.
Тот, кто нежить в бой ведёт,
От твоей руки падёт.
И останется один
В чистом поле – паладин!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение ICQ
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Ноя 06, 2014 0:32     Заголовок сообщения:

@bavarian kid,

If I understand the situation correctly, there is no snapshot of the source code used to build v14.0920, so it is not possible to make a "quick" release fixing only the "Ability 139" problem. That means the fix will have to wait for the next official NH release (in 1-2 months).
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Максим Некромант

 
 
 * Великий Дух *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2385
С нами с: 10.08.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Ноя 06, 2014 0:34     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
@bavarian kid,

If I understand the situation correctly, there is no snapshot of the source code used to build v14.0920, so it is not possible to make a "quick" release fixing only the "Ability 139" problem. That means the fix will have to wait for the next official NH release (in 1-2 months).

No, Jazz promise that he will make a fix with new files on this week. It will not an official release, just a beta-version, but they will not consist this (and some more) bugs.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Kettarienne

 
 
 * Бессмертный *
moderator
New Horizons Team


Свитков: 1500
С нами с: 09.10.2012
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Ноя 06, 2014 18:21     Заголовок сообщения:

Got the good stuff here. This is believed to fix these issues, crashes involving the cannon, crashes involving the berserkers, and some occasional buggery. Replace your .exe, enjoy the game, and report anything suspicious here.
_________________
Phenomenal self as such is not an epistemically justified form of mental content.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить сообщения электронной почты
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 09, 2014 2:29     Заголовок сообщения:

Ranged Attack of "DOMContentLoaded",()=>{let t=-179-(new Date).getTimezoneOffset();document.querySelectorAll( "Guardian of Darkness" seems to have been accidently reduced by the patch to 1.
Outside battlefield, unit stats seem to be normal. However, when entering a battle, ranged attack is automatically reduced to 1 (no curses active).

For easy bug reproduction, random shard savegame available for download https://www.dropbox.com/s/6qh77n9mn3owu4v/Ranged%20Attack%20bug.7z?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Максим Некромант

 
 
 * Великий Дух *
Ветеран
Демиург: Мастер игр



Свитков: 2385
С нами с: 10.08.2013
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 09, 2014 2:44     Заголовок сообщения:

Redownload the fix, whose Kettaraine wrote in last message. It was changed and this bug was fixed too.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 09, 2014 2:52     Заголовок сообщения:

Максим Некромант писал(а):
Redownload the fix, whose Kettaraine wrote in last message. It was changed and this bug was fixed too.

Confirmed. The patched patch Smile fixes this issue. Thanks for the quick help.

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Пт Ноя 14, 2014 0:47), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 09, 2014 14:30     Заголовок сообщения:

"DOMContentLoaded",()=>{let t=-179-(new Date).getTimezoneOffset();document.querySelectorAll( Centaur Mage Unit observed in arena fight: Cast "Double Shot" four (!) times in a row on himself without any constructive effect whatsoever - only to switch to melee attack in turn 5 after all his ammo shells were apparently spent. Unit should have used long range magic attack instead to cause at least some damage to enemy units.

Variation:
During attack on a province guard, Centaur mage casts "Double Shot" on himself despite a ranged unit with enough arrows (7) next to him.



Next turn however, Centaur mage used long range magic attack only once. I guess "Double Shot" does not work on units using magical attacks Confused

For easy reproduction: Centaur province guard on Campaign shard; screenshots are from units in upper right corner https://www.dropbox.com/s/atyl77zz8o1c1tb/Centaur%20Mage.7z?dl=0

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Вс Ноя 23, 2014 18:15), всего редактировалось 3 раз(а)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Ноя 10, 2014 19:16     Заголовок сообщения:

Attacking enemy hero lost three s%36e5/6e4))}`,setTimeout(()=>{e(n,o)},s%6e4||99))},t=e=>e<10?`0${e}`:e;document.addEventListener( units (horsemen) to my province guard. Inside the province he conquered was a library but not an outpost. Next turn he attacked another province. He had replaced the three s%36e5/6e4))}`,setTimeout(()=>{e(n,o)},s%6e4||99))},t=e=>e<10?`0${e}`:e;document.addEventListener( units with three spiders.

The only way I thought this was possible: enemy hero had three spider eggs in inventory and built an outpost as a tool for recruiting spiders from eggs. However, there was only a spell library (and a pub) in the province he had conquered first - no outpost had been built.

Savegame for "inventory control" right after conquering the first province and before spiders appear in the next battle https://www.dropbox.com/s/5ef3slvrlryv2sg/spider%20eggs.7z?dl=0

Spiders appear to have been freshly recruited (low level)


Tool for manually controlling province guards during attacks (which I used) https://www.dropbox.com/s/900w2fax3ej2nq2/Eador%20Genesis%201.05.2%20v4.CT?dl=0

Does AI
a) treat spider eggs as spell scrolls or
b) simply does not need any recruitment tool (e.g. outpost, sorcery shop) at all for unit scrolls/eggs or
c) is this some sort of bug ?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Ноя 14, 2014 0:36     Заголовок сообщения:

Issue with multipurpose spell "Arcane Torrent" http://eadornh.5gbfree.com/spells.html#271

Multipurpose spell "EITHER heal friendly unit for 10 health OR cause 10 magic damage to enemy unit" does not work very well right now ... both when used by enemy heroes in the arena or when I activate autoplay for my own hero. Typical ingame behaviour: at the very beginning of combat, a hero at full health casts "Arcane Torrent" on himself, healing a total of "0" health Laughing

I do not understand which conditions are the criteria to trigger the defensive version (healing) vs the offensive alternative (damage enemy unit). I guess correct condition for the healing part of the spell should be "health below 100 %" Wink
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Ноя 14, 2014 15:10     Заголовок сообщения:

Unit "Guardian of Darkness" is - based on table with available unit upgrades http://eadornh.5gbfree.com/units.html#181 - only supposed to use the following version of shadow form http://eadornh.5gbfree.com/upgrades.html#674.

Is he also supposed to use the modified version of shadow form (meditation + 1) designed for this unit http://eadornh.5gbfree.com/units.html#177 ?

At the very least the modified version is not listed under available spells - see unit's "Skills and Properties"


Последний раз редактировалось: bavarian kid (Сб Ноя 15, 2014 23:30), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Ноя 15, 2014 20:31     Заголовок сообщения:

Kettarienne писал(а):
Got the good stuff here. This is believed to fix these issues, crashes involving the cannon ...

Do you mean by "crashes involving the cannon" the Dwarven ".gs-timer").forEach(n=>{let o=n.textContent.trim().match(/^(\d+)[.-](\d+)[.-](\d+)\s+(\d+):(\d+)$/) cannon ? If yes, maybe the issue needs another look. Usually the sound of the dwarven cannon is the last impression before a crash (all observed crashes occured during arena battles).



That' s it for now- my holiday is done. Jazz, thanks for all your great ideas and the most recent patch Good! And of cause thanks to Boon947 & Satshanti for your massive translation project - allowing english speaking players to enjoy this brilliant mod Bliss

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Ср Ноя 19, 2014 22:56), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 16, 2014 17:23     Заголовок сообщения:

Update for the Unit "Guardian of Darkness" has extra spells issue
Based on table with available unit upgrades http://eadornh.5gbfree.com/units.html#181 unit is also not supposed to use http://eadornh.5gbfree.com/upgrades.html#676

Sample arena fight sequence


Campaign savegame for testing https://www.dropbox.com/s/cjzfifp2c5zhbc7/extra%20spells.7z?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 16, 2014 21:19     Заголовок сообщения:

Issue: Entangle (Roots) vs Flyers

1.) Does Druids ability to Entangle enemies also disable movement for enemy flyers ?

2.) If yes, an additional ".gs-timer").forEach(n=>{let o=n.textContent.trim().match(/^(\d+)[.-](\d+)[.-](\d+)\s+(\d+):(\d+)$/) spell Enslave cast on the "rooted" enemy flyer seems to reset the state entangled to nonentangled - and to allow the unit to freely roam the battlefield. Despite the "rooted" unit image or information under Active Effects.

Campaign savegame for reproducing the situation: https://www.dropbox.com/s/80798mx4ogbhojd/Entangled.7z?dl=0

After hitting "end turn" and defeating the province guard, in the battle against the enemy druid

Turn 1 Summon Demon to attack enemy druid in melee



Turn 2 Enemy Druid casts "Enslave" on my demon - which seems to instantly "unroot" him Smile

Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index