на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v15.0427 ENG v2.4 Bug Reports

   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 17, 2015 21:29     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Satshanti писал(а):
The "Тип" and "Класс" ... But why did I only see it with the Workman? Or did you see it with other units too, Bavarian Kid?

"Тип" and "Класс" are at the end of the unit description for all units without exception - in case of longer descriptions you may have to scroll down a bit Wink

Aaah! Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 17, 2015 21:32     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
bavarian kid писал(а):

1.) Unit descriptions: class and type is still in Russian.

I don't think these are localized. I'll run a string finder on the game exe.

Thanks, Boon. If you find the strings, does that mean you could use an editor to change those and create an English version?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 17, 2015 22:06     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
Thanks, Boon. If you find the strings, does that mean you could use an editor to change those and create an English version?

I guess Jazz didn't think to localize these two strings. (Dunno if he cares about supporting non-Russian versions.)
Anyway, I replaced 3 instances of Type/Class (dunno why there are 3???)

$ sed -e "s,\xd2\xe8\xef: ,Type:,g" -e "s,\xca\xeb\xe0\xf1\xf1:,Class:,g"
http://eador.online.fr/Eador.exe

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 17, 2015 23:32     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):

Works nicely. Well done Very Happy .
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Мая 17, 2015 23:43     Заголовок сообщения:

The version number in message.txt should be 15.0427.f01 (don't go by the patch's file name, it's wrong).
Check the original (Russian) message.txt
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 0:54     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Boon947 писал(а):

Works nicely. Well done Very Happy .

Yes, thanks a lot, Boon! It's a bit late now, but will upload a new patch tomorrow.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 2:12     Заголовок сообщения:


Spell "Rune of Restoration" seems not only to restore health to mechanical units (spell description text), but also restore ammo shells (battle observation - see https://www.dropbox.com/s/dlxb9idsvrgrsvs/rune.png?dl=0 ). Maybe we should add the "restore amo feature" to the spell description Wink .

Последний раз редактировалось: bavarian kid (Пн Июн 22, 2015 14:57), всего редактировалось 1 раз
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 9:07     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Spell "Rune of Restoration" seems not only to restore health to mechanical units (spell description text), but also restore ammo shells (battle observation - see https://www.dropbox.com/s/dlxb9idsvrgrsvs/rune.png?dl=0 ). Maybe we should add the "restore amo feature" to the spell description Wink .

/99
Name: Rune Restoration; <--- Missing "of"
Effects:
Heal: 1
Power: 6
Duration: 2

Heal: 1
Power: 6
Duration: -1

Ammo: 10
Power: 1
Duration: -1;

99. Руна восстановления
#Круг 1.
Школа: Рунная магия.
Кумулятивный эффект.
Восстанавливает цели 6 единиц здоровья сразу и ещё по 6 единиц в течение 2 ходов. Единовременно восполняет один заряд.
Длительность заклинания увеличивается с ростом концентрации мага.
Действует только на механических существ.#

99. Rune Restoration
#Circle 1.
School: Rune Magic.
The effect of this spell is cumulative.
Restores the target for 6 hit points immediately and 6 hit points for 2 turns. At the same time it replenishes one ammo.
Duration increases with the caster's concentration.
Only works on mechanical units.#

This description does mention the ammo: "At the same time it replenishes one ammo".
(I offer a simpler translation: "Also replenish one ammo")

But you're talking about ability.txt
/162 Rune of Restoration
#This unit can cast the "Rune of Restoration" spell, restoring health to a friendly mechanical unit.
Ammo units consumed by casting: %d.#

Original text

/162 Руна восстановления
#Воин может вызывать заклинание "Руна восстановления", восстанавливающее здоровье дружественному механизму.
На вызов тратится выстрелов: %d.#

So the original already lacks the precision.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 10:19     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
bavarian kid писал(а):
Spell "Rune of Restoration" seems not only to restore health to mechanical units (spell description text), but also restore ammo shells. Maybe we should add the "restore amo feature" to the spell description Wink .

So the original already lacks the precision.

Thanks (again) for looking into this in such detail, Boon. I'll improve the ability description anyway.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 12:51     Заголовок сообщения:

Herbalist ability "Skillful healer" still contains some Russian, see https://www.dropbox.com/s/3c4vwk3p93th28l/NH%20herbalist.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 13:12     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Herbalist ability "Skillful healer" still contains some Russian, see https://www.dropbox.com/s/3c4vwk3p93th28l/NH%20herbalist.pdf?dl=0

Hmm, both in Russian and English it says %d %s, so in theory it should be okay. Maybe there's an error in the Russian version and it should read %d~ in stead? Boon, any thoughts?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 13:17     Заголовок сообщения:

Enemy affected by the Halfling ability "Mockery" shows wrong description under active effects - see "Mocked" https://www.dropbox.com/s/gq9lgbwvhgt51br/mocked.pdf?dl=0
Similar issue with "Scorned" https://www.dropbox.com/s/nnnuf198qccy7tv/scorned.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 13:42     Заголовок сообщения:

Mule at Level 0 shows under "Skill and Properties", ability "Supplier" numbers 2/2.

If I interpret this numbers correctly, one number refers to health, the other to stamina.

Mule at Level 12 shows under "Skill and Properties", ability "Supplier" numbers 3/1.

However, description under "Supplier" says both health and stamina are replenished by 3.

Should the numbers under "Skill and Properties", ability "Supplier" read correctly 3/3, too ? Bug ?

Images https://www.dropbox.com/s/n0mngipergfglv1/mule_supplier.pdf?dl=0
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 14:01     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Enemy affected by the Halfling ability "Mockery" shows wrong description under active effects - see "Mocked" https://www.dropbox.com/s/gq9lgbwvhgt51br/mocked.pdf?dl=0
Similar issue with "Scorned" https://www.dropbox.com/s/nnnuf198qccy7tv/scorned.pdf?dl=0

2 wrong #'s in effects.txt found and fixed, thanks
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 14:06     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Mule at Level 0 shows under "Skill and Properties", ability "Supplier" numbers 2/2.

If I interpret this numbers correctly, one number refers to health, the other to stamina.

Mule at Level 12 shows under "Skill and Properties", ability "Supplier" numbers 3/1.

However, description under "Supplier" says both health and stamina are replenished by 3.

Should the numbers under "Skill and Properties", ability "Supplier" read correctly 3/3, too ? Bug ?

Images https://www.dropbox.com/s/n0mngipergfglv1/mule_supplier.pdf?dl=0


It could be some values in a var file, but no idea which one. Boon?

Or it's an error in the game engine, and was already present in the Russian version. If so, I assume Jazz will read this at some point and look into it. Or some other Russian speaker could mention it to him. Smile
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 14:18     Заголовок сообщения:

Patch 2.43 released...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 14:20     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
bavarian kid писал(а):
Mule at Level 0 shows under "Skill and Properties", ability "Supplier" numbers 2/2.

If I interpret this numbers correctly, one number refers to health, the other to stamina.

Mule at Level 12 shows under "Skill and Properties", ability "Supplier" numbers 3/1.

However, description under "Supplier" says both health and stamina are replenished by 3.

Should the numbers under "Skill and Properties", ability "Supplier" read correctly 3/3, too ? Bug ?

Images https://www.dropbox.com/s/n0mngipergfglv1/mule_supplier.pdf?dl=0


It could be some values in a var file, but no idea which one. Boon?

Or it's an error in the game engine, and was already present in the Russian version. If so, I assume Jazz will read this at some point and look into it. Or some other Russian speaker could mention it to him. Smile


Question ... or maybe the second number (after the dash) refers to "turn duration for replenishment" ?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 21:36     Заголовок сообщения:

Satshanti писал(а):
bavarian kid писал(а):
Herbalist ability "Skillful healer" still contains some Russian, see https://www.dropbox.com/s/3c4vwk3p93th28l/NH%20herbalist.pdf?dl=0

Hmm, both in Russian and English it says %d %s, so in theory it should be okay. Maybe there's an error in the Russian version and it should read %d~ in stead? Boon, any thoughts?

Let's see...

/513 Skillful Healer
# When using Healing this unit can reduce the duration of poisoning and bleeding in friendly target by %d %s.#
(NB: unwanted extra space at the beginning of the description)

/513 Опытный лекарь
#При использовании Целительства воин уменьшает длительность отравления и кровотечения цели на %d %s.#

%s means "replace this place holder with a string"
%d means "replace this place holder with a number"

What I fear is that the string is hard-coded in the binary. I'll have a look.

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 22:17     Заголовок сообщения:

Here are (some of) the contents of section .rdata
There is a lot of Russian text.
Код:
001334f0  25 64 00 00 d2 e8 ef 3a  20 20 20 00 ca eb e0 f1  |%d..Тип:   .Клас|
00133500  f1 3a 20 00 25 73 00 00  25 64 00 00 25 64 00 00  |с: .%s..%d..%d..|
00133510  25 64 00 00 25 64 00 00  25 64 00 00 25 73 00 00  |%d..%d..%d..%s..|
00133520  25 64 00 00 25 64 00 00  25 73 00 00 25 73 3a 20  |%d..%d..%s..%s: |
00133530  25 64 00 00 25 73 00 00  f5 ee e4 00 f5 ee e4 e0  |%d..%s..ход.хода|
00133540  00 00 00 00 f5 ee e4 ee  e2 00 00 00 00 00 00 00  |....ходов.......|
00133550  c2 ee e8 ed 20 f1 ef ee  f1 ee e1 e5 ed 20 e8 f1  |Воин способен ис|
00133560  ef ee eb fc e7 ee e2 e0  f2 fc 20 e4 ee ef ee eb  |пользовать допол|
00133570  ed e8 f2 e5 eb fc ed ee  e5 20 e7 e0 f7 e0 f0 ee  |нительное зачаро|
00133580  e2 e0 ed ed ee e5 20 ee  f0 f3 e6 e8 e5 2e 20 cf  |ванное оружие. П|
00133590  f0 e8 20 e0 f2 e0 ea e5  20 fd f2 e8 ec 20 ee f0  |ри атаке этим ор|
001335a0  f3 e6 e8 e5 ec 20 e2 f0  e0 e3 f3 20 ed e0 ed ee  |ужием врагу нано|
001335b0  f1 e8 f2 f1 ff 20 ec e0  e3 e8 f7 e5 f1 ea e8 e9  |сится магический|
001335c0  20 f3 f0 ee ed 2e 20 c0  f2 e0 ea f3 fe f9 e8 e9  | урон. Атакующий|
001335d0  20 e4 ee ef ee eb ed e8  f2 e5 eb fc ed ee 20 f0  | дополнительно р|
001335e0  e0 f1 f5 ee e4 f3 e5 f2  20 e5 e4 e8 ed e8 f6 f3  |асходует единицу|
001335f0  20 e2 fb ed ee f1 eb e8  e2 ee f1 f2 e8 2e 00 00  | выносливости...|
00133600  c2 ee e8 ed 20 f1 ef ee  f1 ee e1 e5 ed 20 e8 f1  |Воин способен ис|
00133610  ef ee eb fc e7 ee e2 e0  f2 fc 20 e4 ee ef ee eb  |пользовать допол|
00133620  ed e8 f2 e5 eb fc ed fb  e5 20 e7 e0 f7 e0 f0 ee  |нительные зачаро|
00133630  e2 e0 ed ed fb e5 20 f1  ed e0 f0 ff e4 fb 2e 20  |ванные снаряды. |
00133640  cf f0 e8 20 e2 fb f1 f2  f0 e5 eb e5 20 fd f2 e8  |При выстреле эти|
00133650  ec e8 20 f1 ed e0 f0 ff  e4 e0 ec e8 20 e2 f0 e0  |ми снарядами вра|
00133660  e3 f3 20 ed e0 ed ee f1  e8 f2 f1 ff 20 ec e0 e3  |гу наносится маг|
00133670  e8 f7 e5 f1 ea e8 e9 20  f3 f0 ee ed 2e 20 c0 f2  |ический урон. Ат|
00133680  e0 ea f3 fe f9 e8 e9 20  e4 ee ef ee eb ed e8 f2  |акующий дополнит|
00133690  e5 eb fc ed ee 20 f0 e0  f1 f5 ee e4 f3 e5 f2 20  |ельно расходует |
001336a0  e5 e4 e8 ed e8 f6 f3 20  e2 fb ed ee f1 eb e8 e2  |единицу вынослив|
001336b0  ee f1 f2 e8 2e 00 00 00  25 73 00 00 25 73 00 00  |ости....%s..%s..|

I can't really change "ход" to "turn" because the English string is longer Sad

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Satshanti

 
 
 -Мастер Убийца-
moderator



Свитков: 176
С нами с: 27.10.2014
Откуда: Scotland
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Мая 18, 2015 22:39     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):

I can't really change "ход" to "turn" because the English string is longer Sad

What if it would simply be changed to "... by %d turns"?
Would that crash the game? A while back you suggested that these place holders all have to occur and in a certain order, but later I seem to remember that there were places where thatt didn't matter. Worth a try?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index