на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Эадор.Сотворение - Eador.The Genesis на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index
на Главную Форума - back to Forum Index
Автор / Сообщение

New Horizons v2.90 discussion thread

   Vonotar

 
 
 Главарь

Свитков: 37
С нами с: 20.06.2014
Откуда: Aussie in Perth
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Фев 26, 2019 4:48     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Vonotar писал(а):
I don't use fixed skills exe myself as I don't really like the defaults they chose. I'd be much happier if you could pick the ones you want in the game or in an external config file.

For the records, the fixed starting skills are:
Код:
# Commander    7 = Leadership
# Warrior     13 = Combat
# Wizard      18 = Thaumaturgy
# Scout       22 = Marksmanship

Which would you have chosen differently?

I can provide a script that generates different starting skills if you like.
(Jazz doesn't want to hear about choosing the starting skill. Stubborn Russian.)


I like Commanders but find Leadership to be very weak. Maybe I underestimate the XP gain though. I would choose another - probably defense or resilience. I don't really mind the random skills either so just use the default exe.
Just out of curiosity - does the fixed skills also benefit the AI players?

A better idea (imo) would be to recruit from a "pool" of heroes. You could pick the hero who's face & skill you like. If the AI got them then they'd be unavailable for you. I realise this is a lot of work though.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   MarcDaKind

 
 
 Охотник

Свитков: 4
С нами с: 14.02.2019
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Фев 28, 2019 16:39     Заголовок сообщения:

Vonotar писал(а):
A better idea (imo) would be to recruit from a "pool" of heroes. You could pick the hero who's face & skill you like. If the AI got them then they'd be unavailable for you. I realise this is a lot of work though.
That would be cool!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Wilk21

 
 
 Боец

Свитков: 9
С нами с: 16.10.2018
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Мар 05, 2019 5:53     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Wilk21 писал(а):
Should I set Smart AI to 0 to turn it off?

I don't understand.
Isn't Smart AI already set to 0 in Eador.cfg?

It is, and that's why I'm asking.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bludwig

 
 
 Дозорный

Свитков: 40
С нами с: 17.02.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Мар 05, 2019 6:07     Заголовок сообщения:

I love the new changes! The Elves are now quite excellent. The two useless Tier 2 units have been replaced with new, awesome ones. I particularly like the Skinshifters! And now that we can disable the cheating AI, the game feels playable again!

Thanks so much for getting this to us, Boon947!

The only issue I've seen so far is that the artifact/item descriptions are all in Russian. Any chance of a translation?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мар 30, 2019 1:06     Заголовок сообщения:

Can someone check if these bugs still exist in 2.90?
https://www.gog.com/forum/eador_series/new_horizons_mod_release/post159
    * adventurer seeker set (bandit bow etc) max 3 itmes, but bonus for 4
    * crash when reading exploding ability from fire wand
    * some quests accept wrong kills (it happened with night shadows, quest was marked complete after killing something totally different)
    * karma keeps increasing even if I do evil things, I just can't stay neutral
    * border guards have charge but can't charge (because of ranged attack and only 2 movement)
    * the event with harpies attacking offer an option to execute the deputy, then to offer them a beheaded creature, if you do that you avoid the attack, make people happy and get some very good treasure 100% of the times
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bumbasaur

 
 
 Ополченец

Свитков: 3
С нами с: 21.02.2017
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Апр 10, 2019 23:13     Заголовок сообщения:

ty for release!
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   anl93

 
 
 Арбалетчик

Свитков: 14
С нами с: 29.04.2019
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пн Апр 29, 2019 0:54     Заголовок сообщения:

any progress on mod?
2.9 seems to better than Imperium. It's suprising.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мая 03, 2019 20:47     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Can someone check if these bugs still exist in 2.90?
https://www.gog.com/forum/eador_series/new_horizons_mod_release/post159
    * ...
    * the event with harpies attacking offer an option to execute the deputy, then to offer them a beheaded creature, if you do that you avoid the attack, make people happy and get some very good treasure 100% of the times

Can confirm bug, after
# offering a beheaded creature,
# the main thing is my subjects are safe
the following misplaced dialogue pops up


Issue to understand translated content reported in YouTube playthrough https://www.youtube.com/playlist?list=PL-SHZMz9R6bduEC3_vCRNrA3dIhX-s8mH
Native English speaker did not understand the meaning of dialogue below ... " ...,unless the attack does no damage - then only by 0"



Regarding "Forest Might Spell"
Both spell description and spell effects refer to "increasing protection of all kinds of armor"


May be a bit misleading since only protection against both melee and ranged physical attacks is increased.
Suggestion: "Increases defense against both melee and ranged physical attacks. Does not increase protection against magical attacks."

Typo in ritual "Deadly Terror" - is decreased by


Последний раз редактировалось: bavarian kid (Пт Мая 24, 2019 22:54), всего редактировалось 5 раз(а)
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   LucidTactics

 
 
 Лекарь

Свитков: 3
С нами с: 04.05.2019
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Мая 04, 2019 1:36     Заголовок сообщения:

Hey guys,
I have been streaming eador for the past week and a half on my channel. Yesterday i upgraded versions from 2.8 to 2.9 and first game i play with 2.9... the enemy shows up with a lvl 30 stack and an enormous leveled army. I checked my .cfg and smart AI is set to zero so im wondering what happened.... (Perhaps it needs to be set to 1???)

Considering a few episodes before the AI was generally fielding a similiarly leveled army as myself, im not sure what happened but i can only assume it has something to do with the version.
Here is the episode - check the last 15 minutes or something to see it happening:
https://www.youtube.com/watch?v=DOOPdj83_8U.
_________________
https://www.youtube.com/c/LucidTactics
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Мая 24, 2019 23:05     Заголовок сообщения:

Some translation issues regarding the Dark Brotherhood

Dark Brotherhood buildings: Two buildings with identical name issue:


Text after initiating ritual "Bloody Hand"
# translation inconsistency: "Twilight Brotherhood" instead of "Dark Brotherhood"
# likely translation error:

Existing description suggests that you ordered your guards to attack the Dark Brotherhood Shocked . However, the point of the ritual is that you order the Dark Brotherhood to attack troops stationed or garrisoned in the province. Guess attacker and attacked have been accidently switched in the translation process.

-----------------------------
More typos: "endue" instead of "embue"



-----------------------------
Fire wand still contains some untranslated Russian text
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Июн 14, 2019 10:13     Заголовок сообщения:

Boon947 писал(а):
Can someone check if these bugs still exist in 2.90?
https://www.gog.com/forum/eador_series/new_horizons_mod_release/post159

    * some quests accept wrong kills (it happened with night shadows, quest was marked complete after killing something totally different)


Can confirm bug.



1. Received crystal quest to kill goblins
2. Received Elven alliance quest
3. Killing sufficient gobins triggered crystal quest fulfillment
4. ... and triggered Elven alliance quest fulfillment message Shocked

Notified Jazz since I suspect it is an issue with the Russian NH version http://eador.com/B2/viewtopic.php?p=321241#321241

1. Received crystal quest to kill darfes
2. Received shop quest to kill Executioners
3. After killing sufficient dwarves for crystal quest, crystal quest fulfillment screen is followed by Executioner counter message Shocked ?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Авг 03, 2019 17:09     Заголовок сообщения:

Dwarven alliance allows you to upgrade regular mines into Dwarven mines. And crystal mines into ... crystal mines Laughing . Maybe use "deep mine" for upgraded cystal mine version?


Since the mine upgrade requires a basic crystal mine and not a regular mine or simply some crystal income, maybe update description for Great Forge building to avoid misunderstandings.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вт Авг 20, 2019 1:30     Заголовок сообщения:

bavarian kid писал(а):
Issue to understand translated content reported in YouTube playthrough https://www.youtube.com/playlist?list=PL-SHZMz9R6bduEC3_vCRNrA3dIhX-s8mH
Native English speaker did not understand the meaning of dialogue below ... " ...,unless the attack does no damage - then only by 0"

I have changed that to:
Each blow reduces the target's stamina by %d (but only by %d if the attack deals no damage).
Is that clearer?
I guess it's hard to understand when the second number is 0...
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   ichbinsehselber

 
 
 Охотник

Свитков: 12
С нами с: 11.01.2019
Цитировать
СообщениеДобавлено: Пт Авг 23, 2019 1:44     Заголовок сообщения:

It seems there were some interesting changes.

Edit: The 2 paths for the Elfs for example. If you don't know that you could think that the Elves got nerfed.
When hiring an Elf, you should choose a path, which is a free upgrade..
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   anl93

 
 
 Арбалетчик

Свитков: 14
С нами с: 29.04.2019
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Авг 28, 2019 20:50     Заголовок сообщения:

when is the ETA of next version of New Horizons?
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Emre

 
 
 Дозорный

Свитков: 39
С нами с: 11.06.2016
Цитировать
СообщениеДобавлено: Чт Сен 05, 2019 20:34     Заголовок сообщения:

This overleveling of the opponent is a legit issue. I will keep playing masters of the broken world until (or if) a new version releases.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Вс Ноя 17, 2019 0:05     Заголовок сообщения:

We got a complaint from Lotaeri who missed the mentioning of the death touched and the necro unit Smile
https://youtu.be/J_Ylj60xm2I?t=1229

Elf quest text may need to get shortened a bit to allow sufficient space to name all relevant enemy units.

Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   mg979

 
 
 Боец

Свитков: 8
С нами с: 21.04.2017
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Ноя 23, 2019 13:57     Заголовок сообщения:

After playing this mod for so long, I came to the conclusion it's totally broken.

- game balance is totally broken
- opponents leveling up too fast in later shards
- enemy turn duration is horrible
- too many bugs compared to vanilla
- the new hero pics are beyond horrible


Even if 2-5 could be fixed, the total loss of game balance cannot. The only good things about this mod are the new units and races, but they cannot make up for all that has been lost, sorry.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   bavarian kid

 
 
 ς Друид ς
Ветеран



Свитков: 206
С нами с: 13.09.2013
Откуда: Germany
Цитировать
СообщениеДобавлено: Сб Ноя 23, 2019 22:43     Заголовок сообщения:

mg979 писал(а):
After playing this mod for so long, I came to the conclusion it's totally broken.

Please allow me to recommend the ongoing discussion in the rpgcodex.net thread, especially the considerations voiced by user Grimwulf Wink https://rpgcodex.net/forums/index.php?threads/eador-genesis.78776/page-48
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
   Boon947

 
 
 }↑↑ Великий Лучник
Ветеран



Свитков: 667
С нами с: 24.09.2014
Цитировать
СообщениеДобавлено: Ср Ноя 27, 2019 1:20     Заголовок сообщения:

I have posted v2.90b in the download thread.
https://eador.com/B2/viewtopic.php?t=4364

I have also posted most of the project files to github:
https://github.com/Boon947/eador

Regards.
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Часовой пояс: GMT +3:00
На страницу Пред.  1, 2, 3  След.

 


Ты не можешь начинать темы
Ты не можешь отвечать на сообщения
Ты не можешь редактировать свои сообщения
Ты не можешь удалять свои сообщения
Ты не можешь голосовать в опросах
на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index Eador. The Genesis. Encyclopedia на Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Indexна Главную Форума - back to Forum Index